تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۶
کد خبر : 20856

لیموچی: حضور معلولین در کشورهای اسلامی ارزشمند، اما نگاه توسعه‌ای نیست

لیموچی: حضور معلولین در کشورهای اسلامی ارزشمند، اما نگاه توسعه‌ای نیست

سیما لیموچی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت ورزشکاران پاراتنیس‌روی‌میز اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی، اظهار کرد: در این دوره از بازیهای کشورهای اسلامی که برای اولین بار کمیته برگزاری مسابقات شرایط حضور ورزشکاران معلول را نیز فراهم کرده با ۸ ورزشکار (۴ زن و ۴ مرد) در مسابقات حضور خواهیم داشت که

سیما لیموچی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت ورزشکاران پاراتنیس‌روی‌میز اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی، اظهار کرد: در این دوره از بازیهای کشورهای اسلامی که برای اولین بار کمیته برگزاری مسابقات شرایط حضور ورزشکاران معلول را نیز فراهم کرده با ۸ ورزشکار (۴ زن و ۴ مرد) در مسابقات حضور خواهیم داشت که تمام ورزشکاران اعزامی جزو بهترین‌های این رشته هستند که شانس زیادی برای کسب مدال دارند. البته در کلاس‌های دیگر نیز شرایط خوبی برای مدال آوری در این بازیها داشتیم که متاسفانه میزبان و کمیته برگزاری مسابقات تنها در کلاس‌هایی مجوز شرکت در مسابقات را داده بود که خود شانس زیادی برای کسب مدال داشتند.

وی گفت: برای آماده سازی ورزشکاران پاراتنیس‌روی میز جهت شرکت در این مسابقات ۴ مرحله اردو برای زنان و ۳ مرحله اردو برای مردان پیش بینی شده بود که آخرین اردوی زنان در مجموعه ورزشی انقلاب و مردان در مجموعه ورزشی الیاف شهریار در حال برگزاری است و تا ۱۷ مرداد ادامه خواهد داشت.

مدیر فنی تیم پاراتنیس روی میز تصریح کرد: اقدامی که از سوی کمیته برگزاری و فدراسیون بین‌المللی کشورهای اسلامی برای حضور ورزشکاران معلول در این دوره از بازیها صورت گرفته، ارزشمند است و فرصت خوبی برای تمام کشورها بود تا در جهت توسعه رشته های ورزشی معلولین در کلاس‌های متفاوت شرکت کنند، اما میزبان تنها مجوز حضور ورزشکاران در کلاس‌هایی را داده که خود شانس کسب مدال دارد و این اقدام در مسیر توسعه نبود.

لیموچی خاطرنشان کرد: تنیس روی میز ۲۲ کلاس دارد اما ما فقط امکان شرکت در ۴ کلاس مسابقات را داریم و این مساله نشان می‌دهد که کمیته برگزاری نگاه توسعه‌ای به رشته معلولین نداشته است.

وی در پایان با بیان این که هر ۸ ورزشکار اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی در شرایط آمادگی خوبی قرار دارند، گفت: امیدوارم در اولین حضور ورزشکاران پاراتنیس روی میز در این دوره از بازیهای کشورهای اسلامی، شاهد افتخارآفرینی‌های ورزشکاران معلول باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.