تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 26316

لیست داروهای موجود در گمرک را به سازمان غذا و دارو نمی دهند

لیست داروهای موجود در گمرک را به سازمان غذا و دارو نمی دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیکانپور، در نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: برای جلوگیری از معوق شدن بدهی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها، وزارت اقتصاد مکلف به راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین شد که به محض ثبت نسخ در داروخانه، در صورت حساب بستانکاری داروخانه از بیمه بنشیند و

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیکانپور، در نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: برای جلوگیری از معوق شدن بدهی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها، وزارت اقتصاد مکلف به راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین شد که به محض ثبت نسخ در داروخانه، در صورت حساب بستانکاری داروخانه از بیمه بنشیند و تراکنش‌های هر روز در پایان آن روز به حساب داروخانه واریز شود؛ این موضوع باعث همراهی کامل داروخانه‌ها در توسعه انبارشان و جلوگیری از کمبودهای آتی می‌شود.
وی ادامه داد: ضمن تقدیر از ۲۴ ساعته شدن تخصیص ارز نیمایی حوزه دارو، می‌طلبد سوئیفت ارز تأمین شده به حساب فروشنده خارجی نیز طی ۲۴ ساعت انجام شود (در حال حاضر ۷ روز یا بیشتر به طول می‌انجامد). همچنین نیاز است ضمن اصلاح یا تکمیل ترکیب اعضای هیأت مدیره شرکت‌های داروسازی خصولتی و هلدینگ های مربوطه، هلدینگ ها مکلف شوند که تولید داروهای کم مصرفی که توسط سازمان غذا و دارو ابلاغ می‌شود را به هر نحو در دستورکار داشته و بابت آن به حاکمیت پاسخگو باشند.
پیکان‌پور یادآور شد: ضروری است به سازمان غذا و دارو اجازه داده شود تا پایان سال برای جبران کمبودهای اورژانسی موارد مربوطه را با ترک تشریفات تأمین کند و الزاماً محدود به فراخوان تأمین نباشد.
وی یادآور شد: موضوع اعمال مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد به یک درصد بعد از تأخیر ۸ ماهه بالاخره از آغاز سال ۱۴۰۱ اعمال شده اما با اختلالاتی در اجرا در مبادی گمرکی مواجه است که رفع این مشکلات باید در دستور کار قرار بگیرد. همچنین کنترل قیمت مواد جانبی و بسته بندی توسط وزارت صمت و تضمین تأمین این اقلام برای صنعت دارو امری جدی است؛ شرکت‌های تولید کننده مواد بسته بندی با هر نوسان نرخ ارز قیمت محصولات خود را بر اساس نرخ روز افزایش می‌دهند در حالی که قیمت محصول نهایی به روز تغییر نمی‌کند.
پیکانپور افزود: بیمارستان‌ها از آذر ۱۴۰۰ از سازمان تأمین اجتماعی طلبکار هستند و تسویه حساب بدهی این سازمان به بیمارستان‌ها و بیمارستان‌ها به شرکت‌های پخش باید در دستور کار قرار بگیرد؛ متأسفانه لیست و اطلاعات داروهای موجود در گمرک به رغم مکاتبه به ما داده نمی‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.