تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۳
کد خبر : 16673

لژیونرهای کم فروغ، زنگ خطری برای تیم ملی!

لژیونرهای کم فروغ، زنگ خطری برای تیم ملی!

به گزارش ایسنا، موفقیت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تاحدودی بسیار زیادی وابسته به عملکرد بازیکنان لژیونر در هنگام برگزاری این رقابت‌ها است. علاوه بر برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی به منظور افزایش تجربه و آمادگی بازیکنان، دراگان اسکوچیچ یک دل‌مشغولی دیگر مبنی بر شرایط بازیکنان در آستانه این رقابت‌ها خواهد داشت. در

به گزارش ایسنا، موفقیت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تاحدودی بسیار زیادی وابسته به عملکرد بازیکنان لژیونر در هنگام برگزاری این رقابت‌ها است. علاوه بر برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی به منظور افزایش تجربه و آمادگی بازیکنان، دراگان اسکوچیچ یک دل‌مشغولی دیگر مبنی بر شرایط بازیکنان در آستانه این رقابت‌ها خواهد داشت.

در حالی که این روزها صحبت‌های بسیاری درباره عملکرد مهدی طارمی وجود دارد و در کنار او هم سردار آزمون رفته رفته در حال رسیدن به شرایط مسابقه و درخشیدن در ترکیب بایر لورکوزن است، از سایر لژیونرهای ایرانی در اروپا خبرچندانی وجود ندارد.

حتی لژیونرهای ایرانی در کشورهای عربی هم عملکرد چندان خوبی را در سالی که گذشت نداشتند و این موضوع زنگ خطر را برای تیم ملی ایران به صدا در آورده است.

نوراللهی و قایدی در امارات

درباره وضعیت نامناسب این دو بازیکن حرف زیادی نمی‌توان گفت. پر واضح است که هر دو بعد از انتقال به شباب الاهلی امارات افت کرده‌اند و این روزها صحبت از جدایی آن‌ها از این تیم عربی وجود دارد چرا که دو طرف تمایلی به ادامه این همکاری ندارند.

قطعا الاهلی نیازمند لژیونرهایی است که به این تیم کمک کنند و این دو بازیکن هم می‌خواهند با حضور موفق خود در بازی‌های باشگاهی، دعوت شدن به تیم ملی را تضمین کنند اما فعلا قایدی تیم ملی را از دست داده و نوراللهی هم شرایط مناسبی ندارد.

لژیونرهای شاغل در قطر

اگر چه شمار لژیونرهای ایرانی در قطر کم نبوده اما در حال حاضر شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان دو مدافع اصلی تیم ملی و سعید عزت اللهی هافبک تیم ملی در فصل جاری در تیم‌های الریان، الاهلی و الغرافه قطر توپ می‌زنند. با این حال رسانه‌های قطری از تمدید نشدن قرارداد این دو مدافع با اتمام فصل جاری خبر داده‌اند و عزت‌اللهی هم چندان درخشان نبود.

به نظر می‌رسد این دو دفاع تیم ملی بعد از حدود یکی، دو سال حضور در قطر، به ایران برگردند و باید دید می‌توانند تا جام جهانی وضعیت مناسبی را داشته باشند یا خیر.

عملکرد متزلزل دروازه‌بان‌ها

امیر عابدزاده، علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند، سه دروازه‌بان لژیونر ایران در اروپا هستند که مطلب چندان زیادی درباره این بازیکنان نمی‌تواند گفت جز این که عملکردشان معمولی و یا رو به پایین بوده است. عابدزاده بعد از شروع خوب با تیمش، این روزها متزلزل عمل می‌کند و گاهی روی اشتباهات فردی او تیمش گل خورده است اما در مجموع عملکردش در سطح دوم فوتبال اسپانیا معمولی بوده است.

علیرضا بیرانوند در اولین فصل حضورش در بواویشتا پرتغال ناامید کننده بود و حالا آماده بازگشت به ایران می‌شود تا سرو سامانی به اوضاع نامناسب خودش بدهد. پیام نیازمند هم بعد از هفته‌های دوری از ترکیب اصلی پورتیموننزه، مقابل پورتو به میدان رفت و تیمش با هفت گل شکست خورد تا نتیجه مسابقه برای او فاجعه بار باشد.

در شرایط فعلی، اسکوچیچ نیم نگاهی به دروازه‌بان‌های شاغل در ایران دارد و در اردوی اخیر تیم ملی سیدحسین حسینی را از استقلال دعوت کرده بود.

لژیونرهای کم فروغ

کاوه رضایی در ادوهورلی بلژیک، صادق محرمی در دینامو زاگرب کرواسی، علی کریمی در کایسری اسپور ترکیه سال بسیار ضعیفی را بعضا به دلیل مصدومیت پشت سر گذاشتند و عملکردشان چندان قابل تعریف نبود.

در کنار این بازیکنان، علی قلی‌زاده در شارلوای بلژیک، علیرضا جهانبخش در فاینورد هلند، کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی در آاک یونان و حتی سامان قدوس در برنتفورد انگلیس چندان درخشان نبودند و نتوانستند آن‌طور که باید و شاید ظاهر شوند.

در شرایط فعلی فقط می‌توان به عملکرد درخشان مهدی طارمی در پورتو و شاید سردار آزمون اشاره کرد که در نیم‌فصل اول در زنیت خوب بود و حالا رفته رفته در لورکوزن هم در حال احیا شدن است و مصدومیت را پشت سر گذاشته است.

با این شرایط لژیونرها که اکثر آن‌ها از شرایط ایده‌آل دور شده‌اند، باید دید تیم ملی ایران تا هفت ماه آینده، چه بازیکنانی را در بهترین شرایط آمادگی خود در قطر، به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.