تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۳۲
کد خبر : 14934

لزوم توجه به استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی قفقاز جنوبی

لزوم توجه به استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی قفقاز جنوبی

سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیلی نسبت به اهمیت راهبردی منطقه ققفاز جنوبی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قلب منطقه غرب آسیا مطرح می‌شود، منطقه‌ای ژئواستراتژی که با نقاطی از اروپا، آسیا و از طریق دریا با آفریقا در ارتباط است. وی تصریح کرد: یکی از مهمترین‌ مناطق برای غرب آسیا

سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیلی نسبت به اهمیت راهبردی منطقه ققفاز جنوبی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قلب منطقه غرب آسیا مطرح می‌شود، منطقه‌ای ژئواستراتژی که با نقاطی از اروپا، آسیا و از طریق دریا با آفریقا در ارتباط است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین‌ مناطق برای غرب آسیا جهت برقراری روابط اقتصادی، تجاری و همچنین امنیتی منطقه قفقاز است، ظرفیت‌های موجود در منطقه قفقاز همچنان که در حوزه مسائل اقتصادی بسیار با اهمیت بوده و می‌تواند یکی از بهترین‌های مسیرهای ارتباط شمال و جنوب محسوب گرد، برای انتقال انرژی نیز بسیار مناسب می‌باشد.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: البته از لحاظ موضوعات عضوگیری برای گروه‌های تروریستی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این ادعا در طول سالیان اخیر در اقدامات تروریستی که در سوریه، لیبی و افغانستان به وجود آمده قابل اثبات می‌باشد.

صدرالحسینی افزود: از این جهت جمهوری اسلامی ایران ضمن توجه به همه ظرفیت‌های اقتصادی موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید که در این منطقه امکان پذیر است، باید از نگاه امنیتی و مقابله با تروریسم و نقل و انتقال مواد مخدر و همچنین احتمال ایجاد پایگاه‌های جاسوسی و یا احتمالا نظامی رژیم صهیونیستی نیز منطقه قفقاز را مورد توجه ویژه قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ البته در تحولات اخیر در منطقه قفقاز – آذربایجان، ارمنستان و قر ه باغ- این موضوع بیش از گذشته دارای اهمیت شد که به نظر می‌رسد از سالیان قبل ایران نسبت به این مساله توجه ویژه داشته و در مدت اخیر هم توجه به این مساله افزایش پیدا کرده است که با عنایت به موفقیت‌های ایران در ارتباط با تعمیق و گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با همسایگان این منطقه از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.