تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
کد خبر : 7123

قوانین وزارت خانه شهرسازی موجب کندی ساخت مسکن شده است

قوانین وزارت خانه شهرسازی موجب کندی ساخت مسکن شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی عصر دو شنبه در شورای مسکن خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در ۳ سال گذشته در حوزه شهری و روستایی نزدیک به ۱۴ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شده و ۷ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. استاندار خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی عصر دو شنبه در شورای مسکن خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در ۳ سال گذشته در حوزه شهری و روستایی نزدیک به ۱۴ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شده و ۷ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

استاندار خراسان شمالی گفت: طی سال‌های گذشته از هر فرصتی مانند سفر مسئولان ملی به استان، دیدار با مدیران مختلف در پایتخت و اخذ مصوبه برای ساخت مسکن در مناطق آسیب دیده در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله بهره مند شدیم.

وی افزود: نیاز مسکن استان شناسایی شده است و به عنوان نقشه راه در اختیار اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولیان ساخت مسکن شهری و روستایی قرار دارد.

شجاعی تصریح کرد: قوانین مختلف موجود در وزارت خانه راه و شهرسازی از موانع ساخت مسکن به شمار می‌آید که موجب کندی روند ساخت در حوزه مسکن شهری شده است.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با یک نسخه واحد نمی‌توانیم مشکل مسکن کشور را حل کنیم و باید در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض به استان‌های برخوردار و محروم تفاوت قائل شد، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی اصلی ساخت مسکن شهری با دغدغه مندی پای کار بیاید و مشکلات و نیازهای استان را جمع بندی و به سطح ملی انعکاس دهد.

تشکیل کمیته‌ای تخصصی با هدف شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، برآورد ریالی برای ایجاد زیرساخت‌های آب و برق پروژه‌های مسکن مهر و پرداخت سهم اعتباری طرفین تفاهم نامه، تهیه طرح شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات برای پروژه‌های اقدام ملی مسکن تا دو هفته آینده از دیگر دستورات شجاعی در این نشست بود.

منبع : مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.