تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۸
کد خبر : 17177

قهرمان وزنه‌برداری جهان نمی‌خواهد به سرنوشت سهراب و کیانوش دچار شود

قهرمان وزنه‌برداری جهان نمی‌خواهد به سرنوشت سهراب و کیانوش دچار شود

رسول معتمدی در گفتگو با ایسنا درمورد اینکه برنامه ریزی دارد که در کدام مسابقات گزینشی المپیک شرکت کند، گفت: برنامه ریزی من این است که نگذارم کار به روزهای آخر کشیده شود. تجربه ای که دوستان و بزرگانی مثل سهراب مرادی و کیانوش رستمی برای المپیک توکیو داشتند و فرصت ها برای کسب سهمیه

رسول معتمدی در گفتگو با ایسنا درمورد اینکه برنامه ریزی دارد که در کدام مسابقات گزینشی المپیک شرکت کند، گفت: برنامه ریزی من این است که نگذارم کار به روزهای آخر کشیده شود. تجربه ای که دوستان و بزرگانی مثل سهراب مرادی و کیانوش رستمی برای المپیک توکیو داشتند و فرصت ها برای کسب سهمیه المپیک از دست رفت، برای من هم تجربه شد که از همان مسابقه گزینشی المپیک اول محکم شرکت کنم و نقد را بچسبم و اگر لیاقت داشته باشم در مسیر کسب سهمیه المپیک قرار بگیرم.

معتمدی درباره ی اینکه به نظر می رسد تعویق بازی های آسیایی به نفع او شده باشد چراکه دسته وزنی اش در بازی ها نبود و امکان تغییر وزن را هم نداشت، بیان کرد: تعویق بازی های آسیایی به نفع من شد. همه دوستانم عزیز و محترم هستند. برخی ازآنها شانس کسب مدال در بازی های آسیایی را داشتند و با تعویق بازی ها ناراحت شدند و من هم برای آنها ناراحتم چون همه داریم تلاش می کنیم که افتخار کسب کنیم.

او ادامه داد: دسته وزنی ام ۱۰۲ کیلوگرم است اما دربازی های آسیایی وزن ۱۰۹ کیلوگرم بود و من مجبور بودم به یک وزن بالاتر بروم و رقابت برایم سخت می شد به خصوص اینکه دو قهرمان جهان و المپیک از ازبکستان و وزنه بردار چین که رکورد دار یک ضرب جهان است نیز در دسته ۱۰۹ کیلوگرم حضور داشتند. شرایط نابرابری از لحاظ وزنی برایم بود. از طرفی نمی‌توانستم وزنم را بالا ببرم چون ۱۰۲ کیلوگرم در المپیک است و مسابقات گزینشی المپیک هم از امسال آغاز می شود و امکان بالا بردن وزنم را نداشتم بنابراین تعویق بازی ها به نفع من شد.

معتمدی در پاسخ به این پرسش که سال ۲۰۲۳ تعداد مسابقات گزینشی المپیک بالا است و اگر بازی های آسیایی هم برگزار شود، کار برای وزنه برداران سخت نمی شود؟ تصریح کرد: سال آینده مسابقات گزینشی زیادی برای المپیک پاریس است. زمان برگزاری بازی های آسیایی در یک ماه آینده مشخص می شود. قطعا ترافیک کاری را برای ورزشکاران بیشتر می کند اما چاره‌ای نیست. البته حدس می‌زنم بازیهای آسیایی را جزو گزینشی‌ها قرار دهند و رقابت وزنه‌برداری یا در پنج وزن المپیک پاریس برگزار شود یا کلا هر ۱۰ وزن را کامل در بازی ها قرار دهند. البته این حدس من است. با توجه به اینکه حدس‌هایی که می‌زنم درست از آب درمی آید، ممکن است این هم درست باشد!

او در مورد پیش‌بینی خود از سطح رقابت در قهرمانی جهان ۲۰۲۲ که اولین گزینشی المپیک پاریس محسوب می‌شود، تاکید کرد: فکر می‌کنم قهرمانی جهان ۲۰۲۲ مسابقه سنگینی باشد. سعی می‌کنم از عنوان قهرمانی‌ام دفاع کنم. با اینکه همیشه قهرمانی سخت است اما  حفظ قهرمانی سخت تر است. با این حال تلاش می کنم افزایش رکورد داشته باشم و روند مدال آوری را حفظ کنم.

قهرمان آسیا در مورد رقابت سنگینی که در ایران در بین وزنه برداران دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای رفتن به المپیک پاریس وجود خواهد داشت، گفت: ترافیک نفرات در دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای المپیک پاریس زیاد است. حدس می زنم سخت ترین رقابت در  دسته ۱۰۲ کیلوگرم المپیک پاریس باشد. رقبای ۹۶ کیلوگرم وارد ۱۰۲ کیلوگرم می شوند و وزنه برداران دسته ۱۰۹ کیلوگرم هم کاهش وزن می دهند. در ایران هم نفراتی مانند علی هاشمی، امیر حقوقی، ایوب موسوی، رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم هستند و رقابت سختی می شود و حدود شش، هفت نفر مدعی خواهیم بود. تمام تلاشم این است که به المپیک پاریس برسم و نماینده شایسته ای باشم و اگر من به المپیک نرفتم برای هرکسی که نماینده ایران باشد، آرزوی موفقیت می‌کنم.

وزنه بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در پایان گفت: وزنه برداری رشته مظلومی است و با توجه به اینکه در المپیک، بازی های آسیایی و قهرمانی جهان مدال آور است و بعد از کشتی بیشترین تلاش را برای مدال آوری در رویدادهای مهم دارد، نیاز به حمایت مسئولان دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.