تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 4204

قطر: کنار گذاشتن کامل طالبان بی فایده است

قطر: کنار گذاشتن کامل طالبان بی فایده است

به گزارش ایسنا، لولوه بنت راشد، معاون وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه “سی ان ان” درمورد طالبان گفت، باید فرآیند اعتمادسازی انجام شود. دوحه با شرکای بین المللی خود پیرامون این مساله به توافق رسیده که شتاب در به رسمیت شناختن طالبان ضرورتی ندارد بلکه باید تصمیم خردمندانه تری گرفته شود. گفتگوی سازنده

به گزارش ایسنا، لولوه بنت راشد، معاون وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه “سی ان ان” درمورد طالبان گفت، باید فرآیند اعتمادسازی انجام شود. دوحه با شرکای بین المللی خود پیرامون این مساله به توافق رسیده که شتاب در به رسمیت شناختن طالبان ضرورتی ندارد بلکه باید تصمیم خردمندانه تری گرفته شود. گفتگوی سازنده و فرآیند اعتمادسازی بسیار مهم است اینکه از سیاست پراگماتیکی که طالبان تا الان نشان داده، بهره برداری شود. طالبان به جامعه بین الملل نیاز دارد و باید از این مساله بهره برداری شود.

وی افزود: کنار گذاشتن کامل طالبان در این شرایط سودی ندارد به همین دلیل ما باید برای تعامل با آنها دنبال راه های دیگر باشیم آن هم بدون اینکه حقوق زن و استانداردهای بین المللی تضعیف شود. ما معتقدیم یک فرصت واقعی برای هدایت رفتار عمومی طالبان وجود دارد.

بنت راشد گفت: تغییر ایدئولوژی طالبان در صورتی که اتفاق بیفتد ممکن است سالها و دهه ها زمان ببرد اما هدف عملی و روشن ما باید هدایت رفتار عمومی آنها باشد. ما نباید به رفتار آنها در محافل خصوصی خود توجه کنیم بلکه باید محیط عمومی طالبان، رفتار عمومی آنها و منافع کل ملت افغانستان برای ما مهم باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.