تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 29225

فقیری: کشتی تهران از پایه خراب است/ امیدوارم رییس جدید بر اساس برنامه حرکت کند

فقیری: کشتی تهران از پایه خراب است/ امیدوارم رییس جدید بر اساس برنامه حرکت کند

محمد فقیری در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت کشتی تهران و اینکه رییس جدید هیات کشتی تهران باید چه برنامه‌هایی داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه کشتی تهران سال‌هاست که از پایه خراب است. بارها گفته‌ام تا مربی خوب آموزش داده نشود و مربیان ما به روز نباشند و برای رده‌های پایه برنامه‌ اصولی نداشته باشیم

محمد فقیری در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت کشتی تهران و اینکه رییس جدید هیات کشتی تهران باید چه برنامه‌هایی داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه کشتی تهران سال‌هاست که از پایه خراب است. بارها گفته‌ام تا مربی خوب آموزش داده نشود و مربیان ما به روز نباشند و برای رده‌های پایه برنامه‌ اصولی نداشته باشیم کشتی تهران پیشرفت نمی‌کند. کشتی تهران در روزگار نه چندان دور حرف اول را در کشور می زد  اما الان به جایی رسیده که دیگر حرفی برای گفتن ندارد.
مربی کشتی فرنگی تهران، افزود: اکثریت مربیان باشگاه‌ها دنبال این هستند که یکی دو شاگرد به تیم ملی معرفی کنند و بواسطه آن خودشان هم به تیم ملی برسند. کمتر کسی به فکر این است که کار اصولی انجام دهد و شاگردان زیادی را تربیت کند. باز وضعیت در شهرستان‌ها بهتر از تهران است اما در تهران سال‌هاست که کار اصولی انجام نشده و نتیجه‌اش همین وضعیتی است که امروز می‌بینیم. اطراف تهران مثل شهریار، اسلامشهر و ورامین کشتی‌گیران مستعد زیادی دارند اما ورودی چندانی به تیم ملی ندارند و نتوانسته ایم از این پتانسیل برای رشد کشتی تهران و تیم‌های ملی استفاده کنیم چرا که برنامه و طرح درست و اصولی نداشته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی رییس جدید هیات تهران باید این باشد که مربیان و تمامی افرادی که می‌خواهند به کار گرفته شوند از طریق آزمون و بر اساس یک طرح و فاکتور مشخص به کار گرفته شوند. افرادی که قرار است هدایت تیم‌های آزاد و فرنگی تهران را بر عهده بگیرند باید بر اساس طرح و برنامه‌ای که دارند انتخاب شوند نه اینکه یک مربی به صرف اینکه یکی دو شاگرد در تیم ‌های ملی دارد به عنوان مربی انتخاب شود. با برگزاری آزمون می توان در اینباره انتخاب فرد اصلح را انجام داد.
ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران درباره وضعیت باشگاه‌های تهران، گفت: وضعیت باشگاه‌های کشتی در شهرهای اطراف تهران خیلی بهتر از مرکز شهر است. در شهر تهران استقبال از کشتی ضعیف شده است. من در محله منیریه حدود ۳۰ تا ۴۰ شاگرد دارم که نسبت به قبل افت زیادی داشته است. با این حال چند روز پیش در مسابقات نونهالان شمالغرب تهران استقبال کشتی‌گیران به حدی بود که به مسئول برگزاری مسابقات گفتم مگر می‌شود این تعداد کشتی‌گیر نونهال داشته باشیم اما ورودی به تیم ملی نداشته باشیم؟ من نمی‌دانم در این چند سال چه کار می‌کردند؟
وی ادامه داد: وقتی در یک وزن ۳۰ تا ۴۰ نفر شرکت کننده در این مسابقات داشتیم پس به لحاظ کمیت وضعیت کشتی تهران خوب است اما از کیفیت خبری نیست چرا که کارها طبق برنامه پیش نرفته است. تهران بیش از ۱۵ سال است چنین وضعیتی دارد. اگر هر چه به جلو می‌رویم با برنامه مشخص گام برداریم قطعا کشتی تهران به روزهای اوج خود بازمی‌گردد. من نه می‌خواهم مربی یا سرمربی شوم اما دلم می‌سوزد. همیشه تیم‌های تهران برای مسابقات کشوری با جنجال انتخاب می‌شوند و همیشه با این روند راه به جایی نبردیم. از آنجا که انتخاب‌ها اصولی نبوده هیچوقت نمی‌توانستیم از کسی انتقاد کنیم که چرا کشتی تهران جایگاهی در مسابقات کشوری نداشته است. امیدوارم مسئولان جدید هیات کشتی بر اساس شایسته سالاری دست به انتخاب بزنند و برای رشد کشتی تهران طرح و برنامه داشته باشند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.