تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 27333

فرونشست زمین بحران آینده تهران

فرونشست زمین بحران آینده تهران

به گزارش ایسنا، نصیری در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش‌ها، انتقادات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عمده بار امداد کوهستان بر عهده جمعیت هلال احمر است، افزود: بخشی از مسئولیت‌ها نیز بر عهده سازمان آتش نشانی است و ما نیز سوله‌ای را

به گزارش ایسنا، نصیری در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش‌ها، انتقادات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عمده بار امداد کوهستان بر عهده جمعیت هلال احمر است، افزود: بخشی از مسئولیت‌ها نیز بر عهده سازمان آتش نشانی است و ما نیز سوله‌ای را در منطقه دربند در اختیار قرار داده‌ایم و البته باید حمایت بیشتری را در این زمینه داشته باشیم.
وی افزود: فروچاله‌ها به دلیل ساخت و سازها ایجاد می‌شود و جدیدا ردیف ۲۰ میلیارد تومانی از سوی شهرداری تهران برای دستگاهی در زمینه فروریزش‌ها اختصاص داده شده، فرونشست‌ها به سرعت در حال نزدیک شدن به مرکز تهران بوده، چرا که آبفا ناچار شده چاه‌های آب را اضافه کند. به این ترتیب بحران فرونشست در شیب جنوب غربی و شمال شرقی پیش می‌رود و بحران یک یا دو سال آینده تهران فرونشست زمین است و در سطح چند هکتار پیش می‌رود و می‌تواند شریان‌های حیاتی را تحت تاثیر قرار دهد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: در حوزه بین‌الملل با ژاپن، الجزایر و ترکیه اقداماتی را انجام داده‌ایم. در خصوص گودهای پرخطر نیز اقدامات با جدیت دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: هر نقطه شهر تهران یک معین از استان‌های کشور دارد. تهران پنج پهنه دارد و هر پهنه بر عهده یک استان است.
نصیری با بیان اینکه وجود دستگاه‌های حاکمیتی در زمان بحران بسیار مهم است، افزود: حجم کار در سازمان مدیریت بحران سه برابر شده اما بضاعتی در سازمان وجود دارد و اگر بودجه و ساختارها تقویت شود اقدامات بیشتری انجام خواهد شد. هیچ جای دنیا حاکمیت نمی‌تواند مسئولیت کامل را بر عهده بگیرد و باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم و زیرساخت‌های مدیریت بحران جامعه محور را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: در بخش اراضی ذخیره شهر، سیاست‌های شهرداری با سیاست‌های این حوزه مطابقت دارد و ما ابزاری برای نظارت بر کمیسیون ماده ۵ هستیم ولی عضو آن نیستیم. بعضا مجوزی بدون رعایت دستورالعمل‌ها صادر می‌شود و در حال حاضر برای صدور مجوزها فشارهایی وجود دارد اما اقدامات لازم در این حوزه در دستور کار قرار دارد و انجام خواهد شد.
نصیری با اشاره به اینکه در بخش هشدار سیل به ۱۰۰ درصد نزدیک شده‌ایم، افزود: در هشدار آب ۱۵ درصد، گاز ۸۰ درصد و زلزله ۶۵ درصد رشد داشته‌ایم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.