تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 13060

“فرناندز” کارهای بزرگی در تیم ملی هندبال کرد

“فرناندز” کارهای بزرگی در تیم ملی هندبال کرد

ناصر سلیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کسب جواز حضور تیم ملی هندبال ایران در رقابت های جهانی 2023، اظهار کرد: کسب این افتخار که پس از هشت سال برای تیم ملی هندبال ایران رقم خورد، بخاطر عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی بود که در رقابت های آسیایی عربستان داشتیم.

ناصر سلیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کسب جواز حضور تیم ملی هندبال ایران در رقابت های جهانی 2023، اظهار کرد: کسب این افتخار که پس از هشت سال برای تیم ملی هندبال ایران رقم خورد، بخاطر عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی بود که در رقابت های آسیایی عربستان داشتیم.  

وی به حواشی که پس از پایان این رقابت ها در خصوص عملکرد تیم ملی و سه باخت آخر آن مطرح شد اشاره داشت و گفت: اگر بخواهیم حضورمان را در این رقابت ها به دو بخش تقسیم کنیم، بخش اول شروع رقابت ها بود که آن را طوفانی آغاز کردیم و نتایج خوبی گرفتیم، اما در ادامه رقابت ها، برابر چند تیم قدرتمند قرار گرفتیم که یکی از آنها تیم قطر بود، قطری که یکی از تیم های شاخص دنیا در هندبال است و نایب قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

وی افزود: تیم بحرین هم یکی از هشت تیم برتر المپیک است و جایگاه قدرتمندی در هندبال دارد، از سویی در بازی پایانی هم برابر تیم عربستانِ میزبان قرار گرفتیم که از یک طرف از امتیاز میزبانی بهره می برد و از طرف دیگر برای این دیدار تعدادی از بازیکنان ما بیمار بودند و اگر بخواهیم یک تحلیل آنالیزی از دقایق انتهایی این بازی داشته باشیم، برخی از بازیکنان ما سراسیمه بازی کردند و موقعیت های زیادی را از دست دادند.

سلیمی اشتباهات دو داور عراقی را هم در باخت آخر تیم ملی ایران بی تاثیر ندانست.

این مربی هندبال  با بیان اینکه سه باخت آخر باعث شد تا تیم ملی از کسب مدال باز بماند، عنوان کرد: در مجموع می توان گفت تیم ملی کشورمان در این رقابت ها عملکرد خوبی داشت.

وی بااشاره به پوست اندازی هایی که تیم ملی پیش از اعزام به ایران رقابت ها داشت، افزود: اگر از این تیم جوان انتظار پیروزی برابر تیم های قدرتمندی چون قطر و بحرین داشتیم، کمی غیر واقعی بود. از طرفی با برگزاری شش تا هفت اردوی تدارکاتی نباید انتظار معجزه داشت. 

سرپرست تیم ملی هندبال ایران در تشریح عملکرد “مانوئل فرناندز” سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال هم گفت: او کارهای بزرگی در تیم ملی ایران کرد و تیمی یکدست شکل داد، بگونه ای که تاپیش از آن هیچگاه تیمی به این اندازه یکدست و همدل نداشتیم.

وی افزود: نوع رفتار و مربیگری فرندناز به شکلی بود که هیچ ملی پوشی نسبت به دیگری احساس برتری نمی کرد و همه تیم احساس می کردند که اعضای یک خانواده هستند.

آنالیزور تیم ملی هندبال ادامه داد: باتوجه به اینکه تیم ملی ایران تعدادی لژیونر داشت، در مدت کمی که داشتیم فرناندز با یک عملکرد خوب توانست آنها را با تیم ملی هماهنگ کند.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه با امکانات ضعیف موجود نمی توان از تیم ملی هندبال انتظار معجزه داشت، گفت: از سویی معتقدم اگر کشورهای بحرین، قطر و عربستان از هندبال آسیا فاصله گرفته اند، برای این است که در سطح مدیریتی خود از فدارسیون گرفته تا کادر اجرایی تیم ملی برنامه ریزی بلند مدت کرده اند.

وی به پایان همکاری فرناندز با تیم ملی اشاره کرد و گفت: ما نیاز به یک مربی برای مدت چندسال داریم، نه اینکه هر مربی را تنها برای شش ماه بکار بگیریم.

این مربی کرمانشاهی در پایان با بیان اینکه به تیم ملی، فرناندز و فدراسیون هندبال در رقابت های قهرمانی آسیا نمره قبولی می دهم، گفت: حضور در رقابت های جهانی نیاز به مربی شاخص و امکانات و تدارکات بسیار بیشتری نسبت به مسابقات آسیایی دارد که امیدواریم مورد توجه قرار دهند. 

تیم ملی هندبال کشورمان با هدایت مانوئل فرناندز سرمربی اسپانیایی در مسابقات قهرمانی آسیا در جایگاه چهارم ایستاد و به عنوان یکی از پنج تیم آسیایی جواز حضور در رقابت های قهرمانی جهانی این رشته را در سال 2023 بدست آورد.

انتهای پیام

  

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.