تاریخ انتشار : جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر : 3647

فرصت ۲۴ ساعته سرمربی تیم ملی والیبال به بردیا سعادت

فرصت ۲۴ ساعته سرمربی تیم ملی والیبال به بردیا سعادت

به گزارش ایسنا، بردیا سعادت بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی والیبال ایران چندی پیش پیشنهادی از سوی باشگاه ویکستورم کره جنوبی دریافت کرد. با توجه به اینکه وی در اردوی تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی مردان آسیا حضور داشت، فدراسیون ایران تایید کرد

به گزارش ایسنا، بردیا سعادت بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی والیبال ایران چندی پیش پیشنهادی از سوی باشگاه ویکستورم کره جنوبی دریافت کرد. با توجه به اینکه وی در اردوی تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی مردان آسیا حضور داشت، فدراسیون ایران تایید کرد که این بازیکن در راستای حمایت از بازیکنان جوان با موافقت کادر فنی راهی کره‌جنوبی شود تا در تمرینات تیم باشگاهی خود حضور پیدا کند.

طبق مقررات فدراسیون جهانی والیبال باشگاه ها موظف هستند از تاریخ ۱۵ می تا ۱۵ اکتبر بازیکنان ملی پوش را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهند، اما باشگاه کره‌ای درخواست کرده که سعادت تا پایان مسابقات لیگ کره‌جنوبی در اختیار این باشگاه باشد که این موضوع خلاف مذاکرات انجام شده است.

بنابراین فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه ویکستورم کره جنوبی و فدراسیون جهانی، خواهان بررسی این موضوع و بازگشت بردیا سعادت تا تاریخ دوم شهریورماه به ایران شد تا او در برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی مردان آسیا در اختیار کادر فنی تیم ملی جوانان و بزرگسالان قرار گیرد. فدراسیون ایران اعلام کرده که اگر این اتفاق در تاریخ مذکور صورت نگیرد، با صدور ITC این بازیکن برای حضور در لیگ کره‌جنوبی موافقت نخواهد کرد.

برای انتقال بین المللی بازیکنان به تیم های مختلف و صدور ITC آنها ۵ امضا نیاز است؛ فدراسیون مبدا، فدراسیون مقصد، باشگاه مبدا، باشگاه مقصد و فدراسیون جهانی باید شرایط بازیکنان را برای صدور ITC تایید کند. این در حالی است که نظر فدراسیون های ملی نسبت به باشگاه ها ارجحیت دارد و اگر باشگاه ها اقدامی خلاف توافقات قبلی انجام دهند، از سوی فدراسیون جهانی با جرائم سنگینی روبرو خواهند شد.

با توجه به حضور نیافتن بردیا سعادت بازیکن تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان در اردوی، بهروز عطایی سرمربی تیم جوانان و ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار نظر جدید را بیان کرد.  

عطایی گفت: باتوجه به برنامه ریزی و صحبت هایی که انجام شده بود قرار است برخی از بازیکنان المپیکی ایران استراحت کرده و تعدادی که شرایط برای آنها وجود دارد، در مسابقات قهرمانی آسیا برای ایران بازی کنند. قرار شد ۵ بازیکن المپیکی، بازیکنانی که در لیگ ملت ها بازی کرده و بازیکنان جوان، شاکله اصلی تیم را تشکیل دهند.  

او در خصوص بردیا سعادت به برنامه ۱+۵ گفت: معتقدم که بازیکنان ملی پوش باید باشگاه هایشان را بر اساس اصول، مقررات و حتی منطق انتخاب کنند. در والیبال ایران، بازیکنان بزرگی مانند معروف، موسوی، غفور، عبادی پور و… داریم که تاکنون برای بازی آنها در تیم ملی با باشگاهایشان به مشکل برنخوردیم. لیگ کره زمان بندی متفاوتی دارد و باید گفت که بردیا به صورت تستی در تیم کره ای حاضر می شود.  این موضوع برای والیبال ایران زیبنده نیست چرا که قرارداد به صورت رسمی با سعادت بسته نشده است. قرار بود به دلیل اینکه آینده او به مشکل نخورد با هماهنگی فدراسیون والیبال این مجوز را به او بدهیم که سعادت موفق شود در تمرینات  باشگاه کره ای حاضر شود. مقرر شده بود که اول شهریور سعادت در ایران باشد که این موضوع اتفاق نیفتاد. با پدر او که صحبت کردم به او گفتم من تا ۵ شهریور منتظر خواهم ماند و باید بگویم که اگر تا فردا این بازیکن وارد ایران نشود من او را از تیم ملی بزرگسالان خط می زنم.  

عطایی ادامه داد: بردیا انتخاب درستی نکردند چرا که الان خیلی زود است این بازیکن به پول فکر کند و برای آینده او این موضوع خوب نیست و حتی خطر آفرین است. اگر تا فردا سعادت به ایران نیاید من او را از تیم بزرگسالان خط می زنم اما برای تیم ملی جوانان به او فرصت می دهم که اگر تا تاریخ مشخص شده به ایران آمد، با او همکاری داشته باشم. این موضوع برای تیم ملی اهمیت دارد چرا که باید بازیکنان بدانند از تیم ملی به این جایگاه رسیده و باید درک کنند که بدهکار تیم ملی هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.