تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۳
کد خبر : 20666

فرصت‌سوزی ایرانی‌ها در اردوهای پیش فصل

فرصت‌سوزی ایرانی‌ها در اردوهای پیش فصل

به گزارش ایسنا، تیم های اروپایی اردوهای پیش فصل خود را در کشورهای مختلف جهان برگزار کرده‌اند. بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید در آمریکا، پاری سن ژرمن در ژاپن، تاتنهام در کره جنوبی، منچستریونایتد در اندونزی و … اردو زده‌اند و از این طریق درآمند هنگفتی را به دست آورده اند. طبق سیاست اقتصادی تیم‌های

به گزارش ایسنا، تیم های اروپایی اردوهای پیش فصل خود را در کشورهای مختلف جهان برگزار کرده‌اند. بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید در آمریکا، پاری سن ژرمن در ژاپن، تاتنهام در کره جنوبی، منچستریونایتد در اندونزی و … اردو زده‌اند و از این طریق درآمند هنگفتی را به دست آورده اند.

طبق سیاست اقتصادی تیم‌های بزرگ جهان، آن ها اردوهای خود را به کشورهایی می‌برند که طرفداران بیشتری در این کشورها را دارند یا برای تقویت پایگاه هواداری خود به این کشورها سفر می‌کنند تا از طریق برگزاری دیدارهای دوستانه خود مبالغ هنگفتی را از طریق بلیت فروشی، تبلیغات و فروشی البسه به دست آورند.

از سوی دیگر، این تیم‌ها بازی‌های تدارکاتی و پیش فصل خود را مقابل تیم‌هایی برگزار می‌کنند که طرفداران تمایل بسیاری به دیدن آن‌ها دارند. بارسلونا و رئال مادرید، منچستر سیتی و بایرن مونیخ، چلسی و آرسنال، منچستریونایتد و لیورپول، بارسلونا و یوونتوس دیدارهای دوستانه‌ای را در روزهای گذشته مقابل همدیگر برگزار کرده‌اند که این مساله باعث اشتیاق زیاد شرکت ها و شبکه‌های تلویزیونی برای استفاده از این دیدارها شده است.

فرصت‌سوزی ایرانی‌ها در اردوهای پیش فصل

تمام مبالغ هنگفت ناشی از تبلیغات محیطی و نمایش تلویزیونی این دیدارها راهی خزانه این تیم‌های سرشناس شده است و از سوی دیگر در همین دیدارها که در حالت عادی با هیجان و حساسیت بالایی میان طرفداران هم برخوردار است، مربیان، بازیکنان و طرفداران رفتار بهتری را نسبت به همدیگر انجام می دهند.

این مدل درآمدزایی در ایران کاملا نادیده گرفته می‌شود. تیم‌های ایرانی معمولا اردوهای پیش فصل خود را در نقاط کور و بازی‌های خود را پشت درهای بسته برگزار می‌کنند تا هیچ بیننده‌ای نداشته باشند و در نتیجه پخش تلویزیونی یا اینترنتی و به دنبال آن درآمدزایی از طریق تبلیغات تلویزیونی و محیطی این مسابقات هم صفر می‌شود.

در سال‌های گذشته هیچ گاه تیم‌های استقلال و پرسپولیس که طرفداران بسیاری هم دارند، اقدام به برگزاری این قبیل دیدارهای دوستانه با هدف آماده سازی تیم‌ها و درآمدزایی انجام نداده‌اند.

حتی این تیم‌ها می‌توانستند دیدارهای تدارکاتی خود را در کشورهایی که با حضور بسیار زیاد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور همراه است، برگزار کنند. کشورهای آلمان، سوئد، آمریکا، کانادا و … از جمله نقاطی هستند که ایرانی‌ها تمرکز زیادی در آن‌ها دارند و برگزاری دیدار تیم‌های پرطرفدار مقابل رقیب خارجی هم می تواند با درآمدزایی در زمینه بلیت فروشی و تبلیغات همراه شود که متاسفانه چندان به این مساله توجه نشده است! 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.