تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر : 4463

فرار اسیران فلسطینی، بنت را خشمگین کرده/ نظارت بر مرزها و نقاط تماس/ فراخواندن ۴ گردان

فرار اسیران فلسطینی، بنت را خشمگین کرده/ نظارت بر مرزها و نقاط تماس/ فراخواندن ۴ گردان

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اماراتی العین، دفتر نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی طی دیدار با عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی این رژیم فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع را “خطرناک” خواند. وی همچنین خواستار تحرک همه نهادهای امنیتی اسرائیل شد. در این بیانیه آمده است که بنت

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اماراتی العین، دفتر نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی طی دیدار با عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی این رژیم فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع را “خطرناک” خواند.

وی همچنین خواستار تحرک همه نهادهای امنیتی اسرائیل شد.

در این بیانیه آمده است که بنت از آخرین اطلاعات در مورد عملیات جستجو و تحقیق دربار فراریان فلسطینی مطلع می‌شود و در صورت نیاز مشورت‌هایی را انجام خواهد داد.

بارلیو نیز گفت که عملیات فرار بسیار دقیق برنامه ریزی شده بود و ممکن است از خارج کمک گرفته شده باشند.

وی افزود: ما درحال حاضر درحال تحقیق هستیم. علاوه بر احتمال عبور افراد فراری از مرز، احتمال باقی ماندن آنها در منطقه و برنامه ریزی برای انجام حمله وجود دارد. برآورد شخصی من این است که این احتمال کمتر است، اما همه احتمالات را در نظر خواهیم گرفت.

در همین حال، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: نیروهای ارتش به همراه شاباک و اداره زندان‌ها در جستجوی اسیران فراری فلسطینی از زندان جلبوع هستند.

وی افزود: چندین واحد هوایی نیز به شناسایی اختصاص یافته است.

ادرعی ادامه داد: نیروهای ارتش اسرائیل در منطقه کرانه باختری مستقر شده‌اند.

بنی گانتس، وزیر جنگ دولت رژیم اشغالگر هم اعلام کرد که سربازان بیشتری را برای نظارت بر مرزها و نقاط تماس با فلسطینی‌ها مستقر کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی چهار گردان سرباز و یگان‌های ویژه را برای کمک به منظور تعقیب اسیران فلسطینی فراخوانده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، ارتش روی تقویت نیروهایش در منطقه گذرگاه الجمله کار می‌کند و تعدادی ایست بازرسی در تمام مناطق جنین مستقر کرده است. همچنین نیروهای زیادی از ارتش، پلیس، پلیس گارد مرزی عملیات جستجوی با کمک‌ هوایی را برای تعیین مکان اختفای شش اسیر گریخته انجام می‌دهند.

فرار شش اسیر فلسطینی از زندان مذکور به تیتر رسانه‌های عبری زبان تبدیل شد و کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از یک منبع عالی رتبه صهیونیست اذعان کرد که یک “شکست تکان دهنده” برای تل‌آویو رخ داده است این شکست دقیقاً برابر با شکستی است که ارتش اشغالگر اسرائیل در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ متحمل شد.

رسانه‌های عبری زبان دیگر به نقل از منابع امنیتی مطلع اعلام کردند: جستجوی زندانیان فراری حول دو احتمال اصلی می‌چرخد: اول اینکه زندانیان به اردوگاه جنین رفته باشند، دوم اینکه آنها تصمیم به فرار به اردن گرفته باشند، چراکه زندان محل فرار به مرزهای اسرائیل و اردن نزدیک است.

یک منبع امنیتی صهیونیستی نیز گفت که ممکن است اسیران فراری از یکدیگر جدا شده و برخی از آنها وارد اردن شده باشند.

همزمان با این رویدادها، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی جزئیاتی از فرار اسیران فلسطینی از زندان را منتشر کرد و این اتفاق را خطرناک خواند.

این شبکه افزود، این فرار از بال شماره ۲ در نزدیکی دیوار زندان رخ داده، جایی که عناصر نگهبانی زندان متوجه نبود تعدادی از زندانیان در ساعت یک بامداد شدند.

براساس گزارش این شبکه، آنها یک ساعت پس از نبود اسیران تونلی که سال‌ها این اسیران آن را حفر کرده‌ بودند، یافتند. خودروهایی نیز در نزدیکی زندان منتظر آنها بودند تا آنها را از منطقه دورتر ببرند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.