تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 23479

فراخوان مسابقه نقاشی کشور چین منتشر شد/ حضور در سرزمین افسانه‌ها

فراخوان مسابقه نقاشی کشور چین منتشر شد/ حضور در سرزمین افسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هنرمندان کودک و نوجوان ایرانی در قالب یک مسابقه نقاشی با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» زیبایی‌ها و فرهنگ و آداب و رسوم کشور چین را به تصویر می‌کشند.  این مسابقه حاصل همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هنرمندان کودک و نوجوان ایرانی در قالب یک مسابقه نقاشی با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» زیبایی‌ها و فرهنگ و آداب و رسوم کشور چین را به تصویر می‌کشند.
 این مسابقه حاصل همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در تهران است و در آن کودکان و نوجوانان در ۲ رده سنی ۷ تا ۱۱ سال (کودک) و ۱۲ تا ۱۶ سال (نوجوان) شرکت می‌کنند.
پیش از این، سفارت چین در تهران با همکاری کانون و با برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی در سال ۱۴۰۰ با موضوع «پرواز رویاها» به بهانه المپیک زمستانی در شهر پکن، تجربه موفقی را پشت سر گذاشت و اکنون نیز با هدف فراهم‌آوردن زمینه‌ای برای شناسایی و شکوفایی خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان و تحکیم روابط، ارتقاء دوستی و همدلی بین ایران و چین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان را برگزار می‌کند.
محورهای موضوعی مسابقه نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»، «خانه‌ها و خیابان‌های چین»، «طبیعت و زیبایی‌های چین»، «آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین»، «مردم چین»، «افسانه‌های چینی»، «آداب و رسوم و فرهنگ چین»، «کودکان چین»، «هنر و ادبیات چین» و «اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی ایران و چین» اعلام شده است.
بر این اساس کودکان و نوجوانان باید اصل اثر انفرادی و نقاشی شده در سال ۱۴۰۱ خود را در اندازه نهایت ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر با تکنیک آزاد و پرهیز از استفاده از تکنیک کلاژ برجسته تا تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۱ (۲۶ نوامبر ۲۰۲۲) به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، کنار هتل ورزش، اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون ارسال کنند.
بر اساس تقویم اعلام شده، قرار است دریافت، جمع‌بندی و ثبت آثار در دبیرخانه  تا تاریخ ۱۵ آذر(۶ دسامبر)، داوری آثار۲۰ آذر(۱۱ دسامبر)، اعلام نتیجه و اسامی برگزیدگان ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر)، ارسال جوایز و تقدیر از برگزیدگان ۱۰ دی (۳۱ دسامبر)، برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده۱۰ دی (۳۱ دسامبر) تا ۱۰ بهمن (۳۰ ژانویه) و چاپ کتاب آثار برگزیدگان تا ۱۰ دی (۳۱ دسامبر) صورت بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.