تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 10492

فراخوان احزاب تونسی برای تظاهرات علیه اقدامات فوق العاده رئیس جمهور

فراخوان احزاب تونسی برای تظاهرات علیه اقدامات فوق العاده رئیس جمهور

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی ۲۱، نمایندگان احزاب “جریان دموکراتیک” و “جمهوری” و فراکسیون “کار و آزادی‌ها” در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی خواهان تظاهرات در سالروز انقلاب در اعتراض به کودتای قیس سعید، رئیس جمهور تونس شدند. شب زفاف: دبیرکل حزب جمهوری از تمام گروه‌های دموکراتیک و مدنی خواست در این تحرک

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی ۲۱، نمایندگان احزاب “جریان دموکراتیک” و “جمهوری” و فراکسیون “کار و آزادی‌ها” در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی خواهان تظاهرات در سالروز انقلاب در اعتراض به کودتای قیس سعید، رئیس جمهور تونس شدند.

شب زفاف: دبیرکل حزب جمهوری از تمام گروه‌های دموکراتیک و مدنی خواست در این تحرک مردمی شرکت کنند.

وی از تصمیمات قیس سعید انتقاد و اعلام کرد که او همچنان به روش تقسیم تونسی‌ها و کودتا علیه قانون اساسی و دموکراسی ادامه می دهد.

الشابی بر لزوم افزایش فشار به همراه تمام گروه‌های مدنی و سیاسی دموکراتیک برای مقابله با انحرافات خطرناک قیس سعید که ارزش های یک کشور مدنی و دموکراتیک را از بین می‌برد، تاکید کرد.

قیس سعید اخیرا از برگزاری شب زفاف همه پرسی درباره قانون اساسی و انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

خلیل الزاویه، دبیرکل جنبش فراکسیون کار و آزادی‌ها اعلام کرد، تصمیمات قیس سعید خطر گسترده ای علیه کشور است و با آن باید مقابله کرد.

وی اظهارات اخیر قیس سعید را کودتای نرم علیه قانون اساسی دانست و گفت: رئیس جمهور امروزه علیه تمام افراد از جمله کسانی است که به او کمک کرده‌اند. ما باید از دفاع از دموکراسی به مقاومت منتقل شویم چرا که تونس وارد مرحله بسیار خطرناکی شده که کشور را به هلاکت می‌برد به ویژه اینکه نقشه راهی که پیشنهاد شده وضعیت اقتصادی و اجتماعی را در نظر نگرفته است.

غازی الشواشی، دبیرکل حزب جریان دموکراسی نیز بر مخالفت حزبش با تصمیمات قیس سعید تاکید و اعلام کرد، تمام تحرکات برای مبارزه از جمله آمدن به خیابان‌ها و اعتراضات اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.