تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
کد خبر : 6872

فتحعلی اویسی از خاطر مردم فراموش نخواهد شد

فتحعلی اویسی از خاطر مردم فراموش نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به سوابق درخشان زنده یاد فتحعلی اویسی در عرصه هنر ایران، گفت: فتحعلی اویسی از شخصیت‌های بسیار دوست داشتنی سینما و تلویزیون بود. نقش آفرینی‌های ایشان در دهه ۶۰ در سینمای ایران و

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به سوابق درخشان زنده یاد فتحعلی اویسی در عرصه هنر ایران، گفت: فتحعلی اویسی از شخصیت‌های بسیار دوست داشتنی سینما و تلویزیون بود. نقش آفرینی‌های ایشان در دهه ۶۰ در سینمای ایران و همچنین هنرمندی وی در سریال امام رضا (ع) به یادماندنی و خاطره انگیز است؛ امیدواریم امشب در شب شهادت امام هشتم (ع) مهمان این امام همام باشند و خداوند ایشان را همنشین اولیاء الله قرار بدهد.

وی ادامه داد: مرحوم اویسی چه در نقش‌های طنز و چه در نقش‌های جدی به خوبی حضور پیدا می‌کرد و نقش آفرینی ایشان در آثاری که او بازیگر بود هرگز فراموش نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به علاقه مندی مردم و محبوبیت وی در جامعه گفت: مرحوم اویسی هنرمندی مردمی بود و تاثر طیف‌های مختلف مردم از خبر درگذشت این هنرمند، نشان از خوشنامی ایشان و نقش آفرینی‌های خاطره انگیز وی بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز خودش را درغم درگذشت زنده یاد اویسی شریک می‌داند، به خانواده آن مرحوم بیان داشت: هیچ چیزی جای این هنرمند بزرگ را پر نمی‌کند و ما می‌دانیم که چقدر به شما سخت می‌گذرد.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین توفیقاتی که خداوند به بندگانش می‌دهد توفیق خدمت به مردم است و این موفقیت نصیب هر هنرمندی نمی‌شود. مرحوم اویسی هنرمندی بود که خوب زندگی کرد و با نام نیک و با دستاوردها و خاطرات شیرین و ماندگار از دنیا رفت.

اسماعیلی ادامه داد: امثال زنده یاد اویسی مصداق این شعر هستند که «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق، ثبت است بر جریده عالم دوام ما»

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی نیز در این دیدار گفت: لحظات خوب و ماندگار از هنرمندی و نقش آفرینی مرحوم اویسی در ذهن همه ما نقش بسته است. ساخت فیلم «مریم و میتیل» در سینمای کودک برای بسیاری حس خاطره انگیز پیدا کرده و درخشش بازی‌های ایشان در آثاری چون: «ناخدا خورشید»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «هی جو»، «تنهاترین سردار»، «ولایت عشق»، «سربداران»، و … به یادگار مانده است. نام فتحعلی اویسی، آثار ارزشمندی را همراه با خاطرات خوب و شاد در ذهن جامعه تداعی می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه امروز مردم با شنیدن خبر درگذشت آقای اویسی متاثر و غمگین می‌شوند، ریشه در پیوند ایشان با متن جامعه داشته است. هنرمندی بود که با هنرش، لبخند را به مردم هدیه می‌داد و برای چندین نسل از طریق آثارش، خاطرات خوب و لحظات پرنشاطی را رقم زد.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه «زنده یاد اویسی» از چهره‌های ماندگار معاصر در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون است بیان داشت: این هنرمند تحصیل کرده، خوشنام و مردمی با نقش آفرینی‌های خود و همچنین، با شخصیت صمیمی و صادق و با رفتارهایش، با طنازی‌های کلامی و شیرین کلامی هایش با قلب‌ها و دل‌های بسیاری از مردم سر و کار داشت و از این رو، در دل‌ها می‌ماند.

خزاعی با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم در زندگی هر فردی عاقبت به خیری است، گفت: مرحوم اویسی از پیشکسوتان شریف و خوشنام‌هنر به شمار می آیند و قطع به یقین، یکی از خوبان عرصه هنر و از نیکنامان این وادی است. امروز، جامعه با درگذشتش غمگین شده است و همه از وی به نیکویی یاد می‌کنند و این افتخاری است که‌نصیب هر کسی نمی‌شود

وی ادامه داد: هنرمند واقعی هرگز نمی میرد و همیشه زنده است زیرا خاطرات آنها دائم مرور می‌شود.

در این دیدار سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری نیز حضور داشتند.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.