تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
کد خبر : 3099

عنابستانی: چه زمانی قرار است شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم؟

عنابستانی: چه زمانی قرار است شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم؟

به گزارش ایسنا، علی اصغر عنابستانی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات بیان کرد: درست است که آقای زارع پور جوانی انقلابی است و برنامه خوبی هم به مجلس ارائه کرده است اما در بحث شبکه ملی اطلاعات ایشان فقط به چالشهای موجود در این حوزه پرداختند و راهکار

به گزارش ایسنا، علی اصغر عنابستانی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات بیان کرد: درست است که آقای زارع پور جوانی انقلابی است و برنامه خوبی هم به مجلس ارائه کرده است اما در بحث شبکه ملی اطلاعات ایشان فقط به چالشهای موجود در این حوزه پرداختند و راهکار عملیاتی برای اجرای این پروژه ارائه نکردند. ما انتظار داریم تا به ما دقیق بگوید چه زمانی شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت اصلی فضای مجازی در کشور هست و مورد مطالبه رهبری است ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ایشان در برنامه خود گفتند تا در افق ۱۴۰۰ شبکه ملی اطلاعات ایجاد می شود. سوال ما این است آیا تا آن زمان باید منتظر بمانیم؟ از سوی دیگر ما انتظار داریم تا به صورت زمانبندی شده اجرای شبکه ملی اطلاعات مشخص شود و ما سال به سال بتوانیم بر آن نظارت کنیم. از سوی دیگر ایشان در برنامه خود در خصوص طرح موسوم به صیانت اظهارنظر نکردند؛ متاسفانه ما در کشور در عرصه فناوری اطلاعات ابتکار عمل نداریم هیچ سیستم عاملی در کشور ایجاد نشده و هیچ پلتفرم نوظهوری نداریم.

وی در ادامه گفت: در طول این سالها متاسفانه نوآوری نداشتیم و تنها چندین پلتفرم به تقلید از پلتفرم های خارجی ایجاد کردیم که تاثیرگذار نبود. ایشان باید مشخصا بگوید چگونه می خواهند برای حمایت از کسب و کارهای مجازی و حقوق کاربران در این فضا گام بردارند.

وی افزود: ما شاهد ورود تکنولوژی های جدید و دسترسی به اینترنت بین المللی هستیم برنامه ایشان در این حوزه باید روشن کند. در حوزه نظارت و تنظیم مقررات باید توجه بیشتری داشت. آیا نباید با تنظیم گری جلوی اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی را گرفت؟

وی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر انتظار می رود پیگیری مشکلات شبکه مخابرات که به بخش خصوصی واگذار شده دنبال کنند و تلفن ثابت روستاها و اینترنت روستاها از دیگر مواردی است که باید در برنامه ایشان دیده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.