تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 15759

علی محمدی: قهرمانان آسیا وارد چرخه اصلی می‌شوند/ انتظارات از کشتی فرنگی بالاست

علی محمدی: قهرمانان آسیا وارد چرخه اصلی می‌شوند/ انتظارات از کشتی فرنگی بالاست

علی محمدی در گفتگو با ایسنا، درباره معرفی نفرات اعزامی به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، اظهار کرد: به غیر از وزن 67 کیلوگرم، نفراتی که در رقابت‌های جام تختی به عنوان قهرمانی رسیدند به عنوان ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شدند. در وزن 67 کیلوگرم نیز نفر اول جام تختی در اردوی

علی محمدی در گفتگو با ایسنا، درباره معرفی نفرات اعزامی به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، اظهار کرد: به غیر از وزن 67 کیلوگرم، نفراتی که در رقابت‌های جام تختی به عنوان قهرمانی رسیدند به عنوان ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شدند. در وزن 67 کیلوگرم نیز نفر اول جام تختی در اردوی تیم ملی است و قرار است به تورنمنت بین‌المللی اعزام شود، نفر دوم این وزن نیز با توجه به شرایط وزنی بهتر نسبت به نفر سوم، در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی، افزود: هر چند مدال‌داران جهانی و المپیک در ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی آسیا حضور ندارند، اما توانایی و شایستگی این نفرات نیز چیزی کمتر از آن‌ها نیست و همگی در بهترین شرایط برای کسب افتخار به میدان می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: نفراتی که در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا برسند در چرخه نهایی و اصلی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان قرار می‌گیرند و نفرات دوم و سوم این رقابت‌ها تنها در صورت صلاحدید کادر فنی شانس حضور در چرخه اصلی را خواهند داشت. همه مردم از کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا انتظار مدال طلا دارند و تقریبا می‌توان گفت فقط نفرات اول می‌توانند وارد چرخه انتخابی اصلی شوند.

محمدی با بیان اینکه سال پرترافیکی را به لحاظ برگزاری مسابقات بین‌المللی پیش روداریم، گفت: انصافا کار بسیار سختی داریم و نیازمند حمایت همه جانبه هستیم تا بتوانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم. خوشبختانه در همه رده ها، کادرهای فنی به دقت پیگیر وضعیت تیم خود هستند و برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است.

وی درباره وضعیت تیم امید و اینکه آیا قرار است برای انتخاب نفرات اعزامی به رقابت‌های پیش‌رو، انتخابی برگزار شود یا خیر، گفت: نفراتی که از رده جوانان و بزرگسالان مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی هستند همگی در اردو حضور دارند و زیر نظر کادر فنی کار می‌کنند. برای تورنمنت بلغارستان، اکثریت نفرات اعزامی را نفرات جوانان و امید تشکیل می‌دهند و این تورنمنت و دیگر تورنمنت‌های پیش رو، حکم انتخابی را خواهند داشت. برگزاری انتخابی در شرایط حال حاضر قطعا به ضرر دو تیم بزرگسالان و امید خواهد بود. ما برای تورنمنت بلغارستان در هر وزن 2 کشتی‌گیر رده امید اعزام می‌کنیم و نفرات برتر از طریق محک در تورنمنت‌های بین‌المللی انتخاب می‌شوند. جا دارد از آقای دبیر تشکر کنم. او اعلام کرد هر مسابقه ای که برای رده‌های مختلف در نظر دارید اعلام کنید، پول آن را هر طور شده تامین می‌کنم. قطعا تلاش ما این است به رویدادهایی برویم که به درد کشتی ایران می خورد.

ملی‌پوش اسبق کشتی فرنگی ایران، درباره نحوه حضور تیم ملی در 2 رویداد قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی، با توجه به فاصله زمانی کم میان این 2 رویداد، گفت: قطعا باید 2 تیم ملی جداگانه داشته باشیم. از روز اول نیز مبنای کارمان تشکیل دو تیم ملی بوده است، حتی معتقدم باید 3 تیم ملی داشته باشیم چرا که بازی‌های کشورهای اسلامی نیز اهمیت زیادی دارد. البته ممکن است برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی، تنها در یک وزن، یک نفر به هر دو رویداد اعزام شود.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی، در پاسخ به این سوال که آیا تیم اصلی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: ما تابع تصمیمات مدیریت فدراسیون کشتی هستیم و بر اساس آن عمل می‌کنیم، در این میان قطعا مسائل ملی نیز در نظر گرفته خواهد شد. کشتی ورزش اول ماست و مردم انتظار زیادی از کشتی دارند. اگر الان از سوی مسئولان حمایت نشویم، مدال‌های طلا به نقره و برنز تبدیل می‌شوند و نتایج مورد انتظار بدست نمی‌آید. امیدوارم همه برای حمایت از کشتی پای کار بیایند چرا که سال بسیار دشواری پیش رو داریم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.