تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر : 17357

علت کمبود شیرخشک رژیمی در کشور/ عدم تسویه طلب شرکت های خارجی

علت کمبود شیرخشک رژیمی در کشور/ عدم تسویه طلب شرکت های خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، بهادر صید محمدیان در مورد علت کمبود شیرخشک کودکان مبتلا به آلرژی در برخی استان‌های کشور، گفت: عدم به موقع تخصیص ارز و تسویه حساب طلب ارزی شرکت‌های خارجی باعث شد که محموله‌های بعدی شیرخشک به صورت اعتباری به ایران ارسال نشود. وی ادامه داد: از سویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، بهادر صید محمدیان در مورد علت کمبود شیرخشک کودکان مبتلا به آلرژی در برخی استان‌های کشور، گفت: عدم به موقع تخصیص ارز و تسویه حساب طلب ارزی شرکت‌های خارجی باعث شد که محموله‌های بعدی شیرخشک به صورت اعتباری به ایران ارسال نشود.

وی ادامه داد: از سویی جنگ اوکراین و روسیه مواد اولیه کل دنیا را تحت شعاع قرار داده و باعث کمبود جهانی شده است. همچنین عدم ثبت اطلاعات توسط برخی داروخانه‌ها هم یکی از علت‌های کمبود شیرخشک رژیمی است، زیرا تا قبل از ثبت شیرخشک در سامانه تأمین “تی تک” مشخص نبود شیر چگونه و بر چه اساسی به مصرف‌کننده‌ها تحویل داده می‌شود.

صیدمحمدیان یادآور شد: از سویی این فرآورده باید توسط پزشک تجویز شود نه تجویز خودسرانه فرد و پس از اینکه مشکل کمبود شیرخشک رژیمی در استان‌ها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شد، سازمان غذا و دارو به فوریت نشستی با شرکت‌های تأمین‌کننده برگزار و محموله‌ها از شرکت‌های تولیدکننده سفارش داده شد و موفق شدیم یک میلیون قوطی شیر را به گمرک ایران وارد کنیم.

رئیس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو افزود: ترخیص محموله انجام و همچنین برچسب اصالت و شناسه گذاری آن با نظارت معاونت غذا و داروی مشهد در شرکت واردکننده انجام و به فوریت در تعطیلات عید فطر به شرکت‌های پخش تحویل و همزمان در سراسر کشور توزیع شد.

وی ادامه داد: تا سه روز گذشته ۴۱ هزار قوطی در سطح تهران و ۷۶ هزار قوطی هم در سطح کشور توزیع شده است.

رئیس اداره شیرخشک رژیمی و غذای ویژه سازمان غذا و دارو یادآور شد: سامانه زنجیره تأمین از نیمه اول اردیبهشت راه‌اندازی شده و تمامی شرکت‌های پخش ملزم به ثبت اطلاعات فروش و همچنین تمامی داروخانه‌ها ملزم به ثبت اطلاعات عرضه به مصرف‌کننده در سامانه هستند و این فرآیند از تأمین‌کننده تا مصرف‌کننده توسط سازمان و معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور کنترل و نظارت می‌شود و از قاچاق معکوس این فرآورده‌ها که ارز دولتی می‌گیرد و هر گونه نشت فرآورده و فروش خارج از زنجیره تأمین جلوگیری می‌کند. بر این اساس شیرخشک های تأمین شده در حال توزیع هستند و به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.