تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر : 17000

علت تلفات در حیات وحش بشاگرد چیست؟

علت تلفات در حیات وحش بشاگرد چیست؟

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان در این خحصوص گفت: همه امور حیات وحش بر عهده اداره کل محیط زیست است و بلافاصله پس ارائه گزارش بیماری در منطقه بشاگرد از سوی محیط زیست، اکیپ‌های تشخیصی دامپزشکی استان به منطقه اعزام شدند و بیماری آبله تشخیص داده شد. جانباز اظهار کرد: تاکنون اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی در روستاهای

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان در این خحصوص گفت: همه امور حیات وحش بر عهده اداره کل محیط زیست است و بلافاصله پس ارائه گزارش بیماری در منطقه بشاگرد از سوی محیط زیست، اکیپ‌های تشخیصی دامپزشکی استان به منطقه اعزام شدند و بیماری آبله تشخیص داده شد.

جانباز اظهار کرد: تاکنون اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی در روستاهای منطقه حاضر شده‌اند و واکسیناسیون دام‌های منطقه در برخی از روستاها انجام و در برخی دیگر نیز در حال انجام است تا بتوانیم از سرایت بیماری از دام‌های وحشی به دام‌های اهلی پیشگیری کنیم.

علت تلفات در حیات وحش بشاگرد چیست؟

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: طبق نمونه برداری های انجام شده مشخص شد که بیماری آبله نیز در حیات وحش بشاگرد شیوع پیدا کرده و طاعون نیست.

میثم قاسمی با بیان اینکه این بیماری در دام منطقه هم وجود دارد و شیوع پذیر است، عنوان کرد: از بین بردن این بیماری نیاز به واکسیناسیون مداوم دام توسط دامپزشکی است هرچند همکارانم در محیط زیست نیز همکاری لازم را با دامپزشکی دارند.

وی با اشاره به اینکه با واکسیناسیون مقطعی این بیماری از بین نمی رود، اظهار کرد: اکنون واکسیناسیون نیز برای مقابله با آبله انجام شده اما باید این واکسیناسیون نیز مداوم انجام شود تا شاهد ریشه کن شدنش باشیم.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با بیان اینکه بیماری در حیات وحش به راحتی کنترل نمی‌شود، عنوان کرد: برای کنترل بیماری در آبشخورهای حیات وحش حیوانات را پاکسازی کرده ایم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.