تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 13989

علت بروز کووید طولانی در برخی از مبتلایان

علت بروز کووید طولانی در برخی از مبتلایان

به گزارش ایسنا، نتایج یک مطالعه روی بیمارانی که مدت‌ها پس از بهبود کووید-۱۹ همچنان از علائم بیماری رنج می‌بردند، نشان داد: تقریبا ۶۰ درصد آنها دچار آسیب عصبی بوده اند که احتمالا ناشی از یک واکنش ایمنی معیوب است. این یافته می‌تواند روشهای درمانی جدید به همراه داشته باشد. این مطالعه شامل معاینه روی

به گزارش ایسنا، نتایج یک مطالعه روی بیمارانی که مدت‌ها پس از بهبود کووید-۱۹ همچنان از علائم بیماری رنج می‌بردند، نشان داد: تقریبا ۶۰ درصد آنها دچار آسیب عصبی بوده اند که احتمالا ناشی از یک واکنش ایمنی معیوب است.

این یافته می‌تواند روشهای درمانی جدید به همراه داشته باشد.

این مطالعه شامل معاینه روی ۱۷ بیمار مبتلا به کووید طولانی بود؛ وضعیتی که در عرض سه ماه پس از عفونت کووید-۱۹ ایجاد می شود و حداقل دو ماه طول می کشد.

کارشناسان آمریکایی اظهار داشتند: این تصور وجود دارد که عصب های کنترل کننده مواردی مانند تنفس، رگ های خونی و گوارش در بیماران مبتلا به کووید طولانی آسیب دیده اند.

گفته می شود که حدود ۳۰ درصد از افراد مبتلا به کووید، به کووید طولانی مبتلا می شوند. عارضه ای که با علائمی همچون احساس خستگی، ضربان سریع قلب، تنگی نفس، مشکلات شناختی، درد مزمن، ناهنجاری های حسی و ضعف عضلانی همراه است.

در این بررسی متخصصان روی بیمارانی با علائمی مطابق با نوعی آسیب عصبی به نام “نوروپاتی محیطی” تمرکز کردند. همه به جز یک نفر به کووید-۱۹ خفیف مبتلا بودند و هیچ کدام پیش از ابتلا به کرونا، دچار آسیب عصبی نبوده اند.

آنان در بررسی های خود مشاهده کردند: اکثریت قریب به اتفاق، “نوروپاتی فیبر کوچک” داشتند؛ یعنی آسیب به رشته‌های عصبی کوچک که احساسات را تشخیص می‌دهند و عملکردهای غیرارادی بدن مانند سیستم قلبی عروقی و تنفس را تنظیم می‌کنند.

به گزارش ژاپن تایمز، پیش از این نیز نتایج یک تحقیق نشان داد بین آکسون (سلولهای عصبی فیبر) در قرنیه و تشخیص کووید طولانی ارتباط وجود دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.