تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 17570

«عثمان محمدپرست» خنیاگر موسیقی مقامی خراسان درگذشت/ جزئیات مراسم

«عثمان محمدپرست» خنیاگر موسیقی مقامی خراسان درگذشت/ جزئیات مراسم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود باعقیده اظهار کرد: عثمان محمدپرست استاد پیشکسوت و دوتار نواز معروف کشور و استان خراسان رضوی حدود ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه در سن ۹۴ سالگی در بیمارستان ۲۲ بهمن شهر خواف به دیار باقی شتافت. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود باعقیده اظهار کرد: عثمان محمدپرست استاد پیشکسوت و دوتار نواز معروف کشور و استان خراسان رضوی حدود ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه در سن ۹۴ سالگی در بیمارستان ۲۲ بهمن شهر خواف به دیار باقی شتافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف افزود: این استاد شاخص موسیقی سنتی کشور از ۱۰ سالگی با دوتارنوازی مأنوس بود و آثار مطرح و معروف مختلفی شامل چاوشی و سرحدی از خود به یادگار گذشته و در همایش‌ها و آئین‌های مختلف در داخل و خارج کشور به اجرای برنامه پرداخته است

وی ادامه داد: نام مرحوم محمدپرست به عنوان گنجینه زنده بشری در زمینه موسیقی مقامی در میراث فرهنگی ناملموس کشور طی سنوات گذشته به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تشییع این هنرمند شناخته شده موسیقی نواحی ایران، ظهر روز جمعه سی‌ام اردیبهشت ماه از مصلای شهرستان خواف برگزار می‌شود.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.