تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 9558

طرح هوشمندسازی شهر رونمایی شد/شهرهای هوشمند رتبه‌بندی می‌شوند

طرح هوشمندسازی شهر رونمایی شد/شهرهای هوشمند رتبه‌بندی می‌شوند

به گزارش ایسنا صبح امروز با حضور رییس مجمع تشکل‌های شرکت‌های دانش بنیان و رییس شورای اسلامی شهر تهران اولین رویداد ملی شهر هوشمند برگزار و در حاشیه آن از سه دستاورد مرکز ملی شهر هوشمند رونمایی شد. “دستور کار شهر هوشمند”، “نقشه اکوسیستم شهر هوشمند” و “سامانه رتبه‌بندی شهرهای هوشمند” ۳ دستاورد رونمایی شده

به گزارش ایسنا صبح امروز با حضور رییس مجمع تشکل‌های شرکت‌های دانش بنیان و رییس شورای اسلامی شهر تهران اولین رویداد ملی شهر هوشمند برگزار و در حاشیه آن از سه دستاورد مرکز ملی شهر هوشمند رونمایی شد.

“دستور کار شهر هوشمند”، “نقشه اکوسیستم شهر هوشمند” و “سامانه رتبه‌بندی شهرهای هوشمند” ۳ دستاورد رونمایی شده در این رویداد است.

امین قریبی، معاون مرکز تحقیقات شهر هوشمند در این رویداد با اشاره به جزئیات این طرح‌ها توضیح داد: ما بررسی‌های جامعی بر روی استانداردهای بین‌المللی در حوزه شهرهای هوشمند اجرایی کردیم و بر اساس آن سامانه‌ای را برای رتبه‌بندی در حوزه هوشمندسازی شهر راه‌اندازی کردیم.

وی اظهار کرد: در سال آینده که قرار است جایزه شهرهای هوشمند اعطا شود، بر اساس رتبه‌بندی این سامانه خواهد بود.

قریبی، رونمایی از نقشه اکوسیستم شهر هوشمند را از دیگر دستاوردهای مرکز تحقیقات شهر هوشمند عنوان کرد و یادآور شد: در این سامانه بانک جامعی از سرمایه‌گذاران، شرکت‌های استارت‌آپی، بانک‌ها و نهادهای مالی ایجاد شده است.

معاون مرکز تحقیقات شهر هوشمند، طرح سامانه هوشمند را نقشه راهی برای تحقق شهر هوشمند دانست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.