تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۳۳
کد خبر : 20027

طرح ناتو عربی عملیاتی روانی برای تقویت روحیه کشورهای عربی منطقه است

طرح ناتو عربی عملیاتی روانی برای تقویت روحیه کشورهای عربی منطقه است

محمد صادق کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود نسبت به طرح مساله ناتو خاورمیانه اظهار داشت: واقعیت این است آن چه درباره ناتو عربی مطرح می شود، زاییده کشورهای عربی نیست تنها طرحی از عملیات روانی برای احیای روحیه کشورهایی است که سال ها با آمریکا همکاری می کردند و طی این چند

محمد صادق کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود نسبت به طرح مساله ناتو خاورمیانه اظهار داشت: واقعیت این است آن چه درباره ناتو عربی مطرح می شود، زاییده کشورهای عربی نیست تنها طرحی از عملیات روانی برای احیای روحیه کشورهایی است که سال ها با آمریکا همکاری می کردند و طی این چند سال به واسطه بی توجهی آمریکا به این کشورها دچار خلاء و ضعف شده اند.

وی تصریح کرد: عربستان، امارات، بحرین و … جزو متحدین جدی آمریکا در منطقه بوده اند اما بعد از روی کار آمدن بایدن شاهد بی‌توجهی جدی از سوی آمریکا هستند ضمن این که مطالبات‌شان از آمریکا برآورده نشده است. 

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: به نظر می رسد این حکومت ها دچار خلاء حمایتی شده اند، اگر نه که چنین موضوعی نه از طرف آمریکایی ها به طور جدی مطرح شده و نه اسرائیل، بلکه صرفا در جهت احیای روحیه این کشورها است.

کوشکی یادآور شد: ناتو عربی مصداق عینی و واقعی دارد زیرا آمریکا با تک تک این کشورهای عربی روابط نظامی داشته، با امارات، عربستان، بحرین و حتی اردن ارتباطات نظامی دارد بنابراین چنین مساله ای سالها پیش محقق شده و این کشورها هم می دانند که آمریکا منافع خود را ترجیح می دهد. در نتیجه طرح ناتو عربی یا خاورمیانه یک بحث جنگ روانی است. 

وی با بیان این که آمریکا سال های زیادی در این کشورهای خلیج فارس پایگاه نظامی دارد و این همکاری گسترده نظامی نیز مشکلی از مشکلات را حل نکرده است، گفت: در واقع سه دهه است که این کشورها با آمریکا در اتحاد جدی به سر می برند و نهایت همکاری نظامی را دارد و نتوانسته اقدامی علیه ایران انجام دهند و بارها خودشان اعلام کرده اند که آمریکا ما را تنها گذاشته است،  لذا طرح این مساله صرفا یک عملیات روانی است که از سوی رسانه های عربی برای تقویت روحیه از دست رفته خودشان مطرح شده است. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.