تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 24690

طباطبایی: نتایج کاراته در خور نام ایران نبود/ نسبت به آینده خوشبینم

طباطبایی: نتایج کاراته در خور نام ایران نبود/ نسبت به آینده خوشبینم

سید حسن طباطبایی در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم‌های ملی کاراته رده‌های پایه ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ترکیه که تنها با یک مدال طلا برای تیم امید ایران به پایان رسید، اظهار کرد: مسابقات واقعا از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار بود و نشان داد کشورهای مختلف جهان سرمایه‌گذاری زیادی را بر

سید حسن طباطبایی در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم‌های ملی کاراته رده‌های پایه ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ترکیه که تنها با یک مدال طلا برای تیم امید ایران به پایان رسید، اظهار کرد: مسابقات واقعا از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار بود و نشان داد کشورهای مختلف جهان سرمایه‌گذاری زیادی را بر روی کاراته انجام داده‌اند. در حال حاضر کشورهایی مثل عربستان، کرواسی، مصر،قزاقستان و ازبکستان علاوه بر ژاپن و ترکیه پیشرفت خوبی در کاراته داشته اند و شاهد تغییر جغرافیای این رشته هستیم.

رییس فدراسیون کاراته، افزود: در این رقابت‌ها کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیا نیز تنها یک مدال طلا بدست اوردند و یا اسپانیا اصلا مدال طلا نگرفت. ما نیز بعد از مدت ها که در رقابت های بین‌المللی شرکت نکرده بودیم، با تیم‌های کامل عازم این مسابقات شدیم و با ۳۵ ورزشکار به رقابت‌های جهانی رده‌های پایه رفتیم. در حقیقت ما فرصت کسب ۳۵ مدال را داشتیم اما نمی‌دانم برخی‌ها چگونه می‌گویند فرصت کسب ۶۰ مدال داشته‌ایم؟

وی با بیان اینکه از فرصت کسب ۳۵ مدال تنها به یک مدال طلا رسیدیم، گفت: نتیجه بدست آمده در خور نام کاراته ایران نبود چرا که ظرفیت کاراته ایران بسیار بیشتر از این‌هاست. کاراته ای که در المپیک به مدال طلا رسید، سال گذشته با اقتدار قهرمان آسیا شد و در بازی‌های آسیایی و دیگر رویدادهای بین‌المللی موفق به کسب مدال‌های خوشرنگ شده است. ما مرتبه قبل به ۲ مدال طلا رسیدیم و امسال یک طلا گرفتیم. هر چند مدال طلای ایران در رده امید پسران پس از ۱۱ سال برای کاراته ایران بدست آمد اما نتایج کلی رضایت‌بخش نبود.

طباطبایی تصریح کرد: تلاش ما این بود که با وجود همه مشکلات در این مسابقات حضور داشته باشیم. باید دلایل کسب این نتیجه توسط نخبگان کاراته بررسی شود و کمیته فنی نیز قطعا در این‌باره پس از بررسی‌هایی که خواهد داشت، اظهارنظر می‌کند. برخی‌ها نسبت به تعدد افکار مربیان، برخی نسبت به کمبود اردوهای آماده‌سازی و برخی نیز برگزاری بیش از اندازه مسابقات انتخابی را در این‌باره مطرح کرده‌اند که امیدوارم با آسیب‌شناسی درست، با رفع معایب، در مسیر پیشرفت کاراته قدم برداریم.

رییس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که آیا با نتایج بدست آمده نسبت به آینده کاراته ایران نگران شده یا خیر، گفت: نه نگران نیستم. مسیر و نقشه راهی که برای کاراته وجود دارد جایی را برای نگرانی نسبت به آینده باقی نمی‌گذارد. ما مربیان و ورزشکاران بسیار خوبی داریم. این بچه‌ها میدان‌های بین‌المللی ندیده بودند و علاوه بر این ما مشکلات حاشیه‌ای خودمان را هم داشتیم. با همه این اوصاف بنده نسبت به آینده کاراته ایران خوشبینم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییرات در کادرهای فنی تیم‌های ملی پایه کاراته وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: باید در این‌باره ارزیابی دقیقی صورت گیرد. کمیته فنی در نهایت در این‌باره تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.