تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 14411

طباطبایی: بودجه ورزش متناسب با جایگاه آن نیست/ مخالف نحوه بیان دبیر هستم

طباطبایی: بودجه ورزش متناسب با جایگاه آن نیست/ مخالف نحوه بیان دبیر هستم

سید حسن طباطبایی در گفتگو با ایسنا، درباره مباحث مطرح شده در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در جلسه مجمع، تعیین تکلیف زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بود، بسیاری از افراد حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را اعلام کردند، برخی معتقد بودند باید هر چه زودتر انتخابات

سید حسن طباطبایی در گفتگو با ایسنا، درباره مباحث مطرح شده در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در جلسه مجمع، تعیین تکلیف زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بود، بسیاری از افراد حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را اعلام کردند، برخی معتقد بودند باید هر چه زودتر انتخابات برگزار شود و در مقابل، برخی دیگر نیز معتقد بودند به دلیل در پیش بودن بازی های آسیایی و کشورهای اسلامی، بهتر است کار توسط همین مجموعه دنبال شود و انتخابات به بعد از این رقابت ها موکول شود. بر همین اساس نیز رای گیری انجام شد که در نهایت بیشتر اعضای مجمع با برگزاری انتخابات پس از رویدادهای پیش رو و در مهر سال آینده موافقت کردند.

رییس فدراسیون کاراته، افزود: این اعتقاد نیز از سوی برخی اعضا وجود داشت که برای دوره‌های دیگر نیز بهتر است انتخابات پس از بازی های آسیایی باشد و اینطور نباشد که ۳ ماه مانده به این رویدادها انتخابات برگزار و برنامه‌ها دچار خلل شود.

وی با اشاره به اختلافات مطرح شده در مجمع بر سر مسائل مالی، گفت: نکته مهم در اینباره این است که همه فدراسیون ها و از جمله فدراسیون کاراته با مشکلات و محدودیت های مالی مواجه هستند اما آن چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که بودجه ورزش از قدیم متناسب با جایگاه و نیازهای آن بسته نشده و با این نرخ ارز و مسافرت های خارجی که ورزشکاران باید اعزام شوند، این میزان بودجه واقعا پاسخگوی ورزش کشور نیست.

طباطبایی تصریح کرد: ورزش پدیده ای تاثیرگذار و مهم در هر جامعه برای افزایش شور و نشاط اجتماعی است و باید با توجه به جایگاهی که دارد مورد توجه و حمایت قرار گیرد. لازم است فکری اساسی در اینباره صورت گیرد تا ورزشکاران و مربیان ما دیگر دغدغه نیازهای اولیه خود را نداشته باشند. وقتی ورزشکار ما که به مدال المپیک و جهانی می رسد، خود را در مقام مقایسه با ورزشکاران مدال آور کشورهای دیگر قرار می دهد، متوجه فاصله‌ها می شود و به این نتیجه می‌رسد که ورزشکاران دیگر کشورها، آرامش بیشتری از حیث امکانات و مسائل مالی دارند.

رییس فدراسیون کاراته، در ادامه درباره انتقاد شدید علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی از مشکلات مالی این فدراسیون و کمبود بودجه، گفت: بنده با نظر آقای دبیر مبنی بر وجود مشکلات مالی موافق و هم نظر هستم اما مخالف نحوه بیان و شیوه مخاطب قرار دادن او هستم چرا که ما همگی در محیط ورزش فعالیت می کنیم و باید مسائل و مشکلات موجود را به شکلی مطلوب بیان کنیم. من با دبیر بر سر چالش های مالی فدراسیون ها موافقم اما درباره نحوه ابراز این مشکلات، اختلاف نظر دارم.

وی درباره دیگر انتقاد دبیر مبنی بر لزوم تغییر برخی از افراد حاضر در هیات اجرایی کمیته المپیک، گفت: در همه جای دنیا همین است. ما اگر بخواهیم افراد علی البدل هم جانشین کنیم، آن ها هم دیگر رییس فدراسیون نیستند. اگر بخواهیم انتخابات هم بگذاریم، نمی‌شود که فقط انتخابات هیات اجرایی را برگزار کنیم.

طباطبایی در پایان در پاسخ به این سوال که تعویق انتخابات کمیته المپیک تا مهر سال آینده را به نفع یا ضرر ورزش ایران می داند، گفت: به هر حال نظر غالب اعضای مجمع این بود و ما نیز به رای مجمع احترام می گذاریم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.