تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 15924

طاها آکگل: ۲ سال کشتی را کنار گذاشته بودم/ لیز خوردم و طلای جهان پرید!

طاها آکگل: ۲ سال کشتی را کنار گذاشته بودم/ لیز خوردم و طلای جهان پرید!

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت ترکیه ای yenisafak،  طاها آکگل که نهمین قهرمانی خود در رقابت های قهرمانی اروپا در کشتی آزاد را به دست آورد، ضمن تشریح پیروزی خود، به جزئیات قابل توجهی در مورد حرفه خود نیز اشاره کرد. * شما حالا ۹ قهرمانی در رقابت های قهرمانی اروپا دارید.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت ترکیه ای yenisafak،  طاها آکگل که نهمین قهرمانی خود در رقابت های قهرمانی اروپا در کشتی آزاد را به دست آورد، ضمن تشریح پیروزی خود، به جزئیات قابل توجهی در مورد حرفه خود نیز اشاره کرد.

* شما حالا ۹ قهرمانی در رقابت های قهرمانی اروپا دارید. دوست دارید چه بگویید، در فینال حریف سرسختی داشتید؟

البته خوشحالم و افتخار می کنم که رقیب همیشگی و گرجستانی ام (گنو پتریاشویلی) را به خصوص در فینال شکست دادم. رقابت خوبی بود، فینال سختی بود، اما من باور داشتم و پیروز شدم.

*هدف جدید المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود. آیا می توان گفت طلای دیگری در راه است؟ زیرا شما یکی از اصلی‌ترین شانس های طلا هستید.

هدف من در پاریس قطعا مدال طلا است، اما این کار آسانی نیست، بنابراین باید کمی عملکردم را بهتر کنم. آمادگی خودم را یک بار دیگر در این مسابقات قهرمانی اروپا نشان دادم. امیدوارم تا پاریس خوب آماده شوم و آنجا به مدال طلا برسم. می خواهم با مدال برگردم.

*شما در کشتی ۹ بار قهرمان اروپا شدید و الگوی بسیاری از کشتی گیران هستید. نقطه عطف دوران کشتی شما چه بوده است؟

نقطه عطف کار من این بود که دو سال بعد از اینکه کشتی را کنار گذاشتم در ازمیر با استادم رمزی موساقلو آشنا شدم. چون وقتی موفق نبودم از کشتی زده شدم اما معلمم اعتماد به نفس از دست رفته ام را زنده کرد و بعد از ۲ سال من به لطف او اولین مدال را به دست آوردم. او من را در روز اول ملاقات دید و در تمرینات مرا امتحان کرد و به من گفت “می خواهم با تو کار کنم.” این یک نقطه عطف در حرفه من بود.

* از بین مسابقاتی که در کشتی‌تان انجام دادید، کدام مسابقه‌ای بود که بیشتر از همه ناراحت و خوشحال شدید؟ 

بیشترین ناراحتی من مسابقه ای بود که در سال ۲۰۱۷ در پاریس انجام دادم، زمانی که پایم در آخرین ثانیه های فینال قهرمانی جهان لیز خورد. قهرمانی جهان در آخرین ثانیه از دستانم پرید. می توانم بگویم مسابقه ای که بخاطر آن بیشتر خوشحال بودم، فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو بود که در آن قهرمان المپیک شدم.

*شما در ترکیه مشکل حریف تمرینی داشتید. مدتی به آمریکا رفتید و با قهرمان های آنها کار کردید. در مورد این موضوع چطور فکر میکنی؟ آیا پیشنهادی برای حل این مشکل دارید؟

بله، من با رجب کارا و علی گوربوز برای این اردو آماده شدم. به لطف آنها مشکلی نداشتم. در گذشته من با حریف تمرینی مشکل زیادی داشتم. برای غلبه بر این موضوع به خارج از کشور رفتم. الان من این مشکل را ندارم، کشتی گیران ما از من حمایت کردند و به این ترتیب برای قهرمانی اروپا آماده شدیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.