تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 16973

طالب‌زاده بزرگ‌تر از میزهای مدیریتی بود/ ثلمه‌ای که جبران نمی‌شود

طالب‌زاده بزرگ‌تر از میزهای مدیریتی بود/ ثلمه‌ای که جبران نمی‌شود

مهدی جوادی مدیر عامل بنیاد فارابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خلاء حضور زنده‌یاد نادر طالب‌زاده بیان کرد: یکی از خصیصه‌های مهم حاج نادر طالب‌زاده بیش از اینکه از اهل رسانه یا از فعالان فرهنگی باشد این است که یک استاد یا معلم دلسوز بود. وی اضافه کرد: خیلی از هم نسلی‌های

مهدی جوادی مدیر عامل بنیاد فارابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خلاء حضور زنده‌یاد نادر طالب‌زاده بیان کرد: یکی از خصیصه‌های مهم حاج نادر طالب‌زاده بیش از اینکه از اهل رسانه یا از فعالان فرهنگی باشد این است که یک استاد یا معلم دلسوز بود.

وی اضافه کرد: خیلی از هم نسلی‌های من که بخشی از فضای رسانه را در سایه کمک‌ها و راهنمایی‌های نادر طالب زاده زیست کرده‌اند این را به خوبی حس کرده‌اند که او چه مقدار به فعالان هم نسل ما دلسوز بود و با آنها همراه و همقدم می‌شد.

مدیرعامل بنیاد فارابی تصریح کرد: زنده یاد طالب زاده در تمام طول مسیری که جوانان کاری انجام می‌دادند، فیلم یا مستندی می‌ساختند، داعیه دارانه مثل یک مشاور، دوست و همراه، کنار آنها قرار می‌گرفت و موجب رشد و بالندگی شان می‌شد.

وی ادامه داد: بزرگترین خصیصه او این بود که یک سرمایه انسانی را پس از خودش ایجاد کرد که این سرمایه انسانی رویش فضای رسانه‌ای ما در جبهه فرهنگی انقلاب خواهد شد. شاید مهمترین دستاورد نادر طالب زاده غیر از آثاری که تولید کرده است همین سرمایه انسانی است که به یادگار گذاشته است.

جوادی در بخش دیگری گفت: بعید می‌دانم به این سادگی‌ها ثلمه‌ای که با درگذشت او ایجاد شده جبران شود و بتوانیم فرد دلسوز و استاد کاربلدی برای نسل جوان فضای رسانه‌مان پیدا کنیم.

مدیرعامل بنیاد فارابی درباره نبود طالب‌زاده در بخش‌های مدیریتی و خلا مدیران فرهنگی کاربلد تاکید کرد: امثال نادر طالب‌زاده بزرگ‌تر از میزهای مدیریتی بودند. ملزومات و اقتضائات اداره یک سازمان و مدیریت اینقدر موضوعات را تنگ می‌کند و درگیر موضوعات جاری می‌شود که امثال او خیلی بزرگ‌تر از این هستند که خود را درگیر این ساختارها و محدودیت‌ها کنند.

وی اضافه کرد: حاج نادر طالب‌زاده مقطعی در سازمان سینمایی، حوزه هنری، مقطعی در خود فارابی و همچنین در صداوسیما مسئولیت داشته است اما شاید یکی از علت‌هایی که او خیلی در موقعیت‌های مدیریتی حضور مستمری نداشته این است که فراتر از دوران مسئولیتش و ابزار کاری که در اختیارش بوده است، خود ایشان هم به مثابه یک نهاد و سازمان کار می‌کرد و حتی دستاوردش بیش از خیلی از این سازمان‌ها و ساختارهای فرهنگی بوده است.

جوادی درباره آخرین تعامل و مشورت خود با زنده‌یاد طالب‌زاده هم گفت: آخرین مشورتی که داشتیم قبل از همین کسالت اخیر ایشان و در سال جاری بود. بنا داشتیم طرح تحولی را در بنیاد سینمایی فارابی پیش ببریم و می‌خواستیم از او کمک بگیریم که احوالاتش ما را از حضور ایشان محروم کرد و البته راهنمایی‌هایی به صورت تلفنی داشتند.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.