تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر : 3862

طالبان: اشرف غنی باید پول‌های مردم افغانستان را برگرداند

طالبان: اشرف غنی باید پول‌های مردم افغانستان را برگرداند

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، سهیل شاهین، سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با تاکید بر اینکه اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان باید پول‌هایی را که با خود برده، به مردم این کشور پس بدهد، اظهار کرد: تعقیب اشرف غنی برای بازپس‌گیری پول‌هایی که در اختیار دارد، اولویت نیست

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، سهیل شاهین، سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با تاکید بر اینکه اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان باید پول‌هایی را که با خود برده، به مردم این کشور پس بدهد، اظهار کرد: تعقیب اشرف غنی برای بازپس‌گیری پول‌هایی که در اختیار دارد، اولویت نیست و در حال حاضر تمرکز طالبان بر مساله دولت است و هرگز پیش از تشکیل دولت جدید، تعقیب و بازداشت اشرف غنی انجام نخواهد شد.

شاهین در ادامه گفت: غنی با ترک ناگهانی حاکمیت در شرایطی که طالبان انتظار یک گذار مسالمت‌آمیز را داشتند و نیروهایشان پشت دروازه‌های شهر کابل بودند، دچار اشتباه شد.

سخنگوی طالبان افزود: او به شکلی ناگهانی فرار کرد و با این کار همه چیز را نابود کرد و علاوه بر دست درازی بر پول‌های مردم افغانستان، باعث بروز خلأ امنیتی شد.

پیشتر برخی منابع رسانه‌ای روسی به نقل از سخنگوی سفارت این کشور در کابل گزارش داده بودند که اشرف غنی هنگام فرار از افغانستان، چهار دستگاه خودرو و یک بالگرد پر از پول با خود برد، همراهانش تلاش کردند بخش آخر پول‌ها را در بالگرد قرار دهند اما دیگر جایی برای آنها وجود نداشت و آنها مجبور شدند آن پول‌ها را در باند رها کنند.

سخنگوی سفارت روسیه این مطالب را به نقل از شاهدان عینی ماجرا روایت کرد و هنوز صحت آنها تایید نشده است.

شاهین در پایان درباره ارتباط رئیس جمهور سابق افغانستان با امارات که خودش و خانواده‌اش پس از کنترل طالبان بر افغانستان در آنجا ساکن شده‌اند، گفت: فکر می‌کنم اشرف غنی روابط خوبی با ابوظبی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.