تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
کد خبر : 53277

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بریکس جهت مقابله بایکجانبه‌گرایی آمریکا

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بریکس جهت مقابله بایکجانبه‌گرایی آمریکا

سرپرست وزارت خارجه کشورمان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌ همکاری شانگهای و مجموعه بریکس برای مقابله با یک‌جانبه گرایی و اقدامات غیرقانونی آمریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه که برای حضور در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در شهر نیژنی نوگراد روسیه حضور دارد، با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه ضمن تقدیر از پیام‌های تسلیت و همدردی مقامات روسیه و حضور در مراسم ادای احترام به شهدای پرواز اردیبهشت، روابط ایران و روسیه را مبتنی بر رویکرد و منافع بلند مدت دو کشور خواند و عنوان کرد این روابط بر اساس منافع متقابل در آینده نیز تداوم خواهد یافت.
باقری به همسویی و اشتراک مواضع و همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرده و بر لزوم تلاش بیشتر برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رفح تاکید کرد.
باقری همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سازمان همکاری شانگهای و مجموعه بریکس برای مقابله با یک‌جانبه گرایی و اقدامات غیرقانونی آمریکا تاکید کرد.
وزیر خارجه روسیه نقش شهید رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در تعمیق روابط دو کشور را برجسته دانسته و بر تداوم روند رو به رشد روابط تهران و مسکو در همه حوزه‌ها تاکید کرده و آمادگی کشورش برای پیگیری این روند ابراز داشت.
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به دیدگاه مشترک تهران و مسکو در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای، بر آمادگی کشورش برای تداوم و تقویت همکاری‌ها در منطقه غرب آسیا و قفقاز جنوبی تاکید کرد.
در این دیدار همچنین آخرین وضعیت طرح‌های جاری در روابط دو کشور بررسی و هماهنگی‌های لازم برای تسریع در اجرای آنها صورت گرفت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.