تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۴۱
کد خبر : 54323

ضرب الاجل استرالیا به پلتفرم‌ها برای حفاظت از کودکان در اینترنت

ضرب الاجل استرالیا به پلتفرم‌ها برای حفاظت از کودکان در اینترنت

استرالیا به شرکت های اینترنتی ۶ماه فرصت داده تا قانونی قابل اجرا برای جلوگیری از تماشای هرزنگاری ومحتوای آنلاین نامناسب توسط کودکان ارائه کنند و درغیر صورت قانونی برای این موضوع اجرا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیونر eSafty استرالیا نامه ای به اعضای صنعت آنلاین ارسال کرده و از آنها خواسته تا سوم اکتبر ۲۰۲۴ میلادی با ارائه طرحی نشان دهند چگونه می خواهند از مشاهده محتوای نامناسب از جمله خودکشی و اختلالات غذا خوردن توسط افراد زیرسن قانونی جلوگیری کنند.
این قانون باید برای فروشگاه های اپلیکیشن، وب سایت های مختلف از جمله هرزنگاری، دوست یابی، موتورجستجوها، پلتفرمهای اجتماعی، سرویس های چت و حتی پلتفرم های بازی آنلاین استانداردهایی جهت کنترل محتوای مناسب برای کاربران فراهم کند.
جولی ایمن گرنت کمیسیونر eSafty در بیانیه ای اعلام کرد: قرار گرفتن کودکان در معرض خشونت و محتوای هرزنگاری یکی از نگرانی های اصلی والدین است و آنها باید نقشی کلیدی در این زمینه بازی کنند. اما نمی توان تمام مسئولیت را به دوش آنها گذاشت. صنعت اینترنت نیز باید با ایجاد برخی موانع موثر در این زمینه نقش خود را ایفا کند.
تقاضای مذکور دومین مرحله از قوانین صنعتی تحت نظارت رگولاتوری به حساب می آید که قبلا نیز قانون های مربوط به متوقف کردن انتشار محتوای تروریسم یا سواستفاده جنسی از کودکان شرکت های اینترنتی را پوشش داده بود.
این قانون با اقداماتی مانند احراز سن، کنترل والدین پیش فرض و همچنین نرم افزارهایی که محتوای جنسی ناخواسته را تار یا فیلتر می کند، از کودکان در مقابل هرزنگاری محافظت خواهد کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.