تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 17003

ضربه جدید به دولت اسرائیل/کابینه بنت به سقوط نزدیک‌تر می‌شود

ضربه جدید به دولت اسرائیل/کابینه بنت به سقوط نزدیک‌تر می‌شود

به گزارش ایسنا، روزنامه معاریو نوشت: آیلت شاکید، وزیر امور داخلی اسرائیل رهبری تحرکاتی را با نیر اورباخ، عضو کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) و افری کارا، از اعضای کنست و معاون وزیر که عضو حزب یمینا با رهبری نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند، برعهده گرفته است تا از این حزب جدا شوند. این روزنامه

به گزارش ایسنا، روزنامه معاریو نوشت: آیلت شاکید، وزیر امور داخلی اسرائیل رهبری تحرکاتی را با نیر اورباخ، عضو کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) و افری کارا، از اعضای کنست و معاون وزیر که عضو حزب یمینا با رهبری نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند، برعهده گرفته است تا از این حزب جدا شوند.

این روزنامه نوشت: شاکید، اورباخ و کارا نشست‌هایی را پشت پرده برگزار کردند که جزئیات آن مشخص نشده است اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها درحال جدایی از بنت و تأسیس یک حزب مستقل هستند.

شاکید و دو عضو کنست معتقدند که ائتلاف دولتی کنونی مدت زیادی طول نخواهد کشید و براساس قانونی که به یک سوم اعضای یک گروه اجازه می‌دهد که از اعضایش جدا شوند و گروه مستقلی را تشکیل دهند بدون اینکه حقوق پارلمانی و سیاسی را از دست بدهند، می‌توانند از حزب یمینا جدا شوند.

یک منبع نزدیک به یکی از اعضای راست‌گرای کنست گفت، هدفی که این سه فرد درحال حاضر مشخص کرده‌اند تلاش برای تحقق دستاوردهایی برای هر کدام از آن‌ها براساس توانایی‌هایشان است به ویژه برای اورباخ که برای تبلیغ ساخت و ساز در شهرک‌های کرانه باختری و دادن هشدار دیگری به دولت برای تعیین این مسئله به عنوان شرطی برای ماندن در ائتلاف دولتی تلاش می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.