تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۶
کد خبر : 53636

صنعت دانش‌بنیان صادرات محور تنها راه تحول اقتصادی کشور است

صنعت دانش‌بنیان صادرات محور تنها راه تحول اقتصادی کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه تحول اقتصادی در کشور ایجاد صنعت دانش‌بنیان صادرات محور است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی‌آبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه اجرای قانون ساماندهی بازار خودرو، اظهار کرد: بنده به عنوان کسی که دو سوم عمر خود را در صحنه‌های مختلف کشور و عرصه‌های پرچالش و اداره بنگاه‌های بزرگ گذرانده‌ام، با تمام وجود باور دارم که تحول اقتصادی تنها با صنعت دانش‌بنیان صادرات محور محقق می‌شود که این مهم در شعارهای ۱۲ سال اخیر که از سوی مقام معظم رهبری تعیین می‌شود به خوبی دیده می‌شود.
وی بیان کرد: طی یک سال اخیر که بنده با نظر رئیس جمهور شهید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر عهده گرفتم، با قطعیت بیشتری به این باور رسیده‌ام که صنعت دانش بنیان صادرات محور تنها راه تحول اقتصادی کشور است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: عمده درآمد دولت از محل مالیات پرداختی صنعتگران، اصناف و بازاریان و همچنین حقوق ورودی از سوی تجار واردکننده و اکثر درآمدهای ارزی نیز حاصل صادرات محصولات تولیدی در بخش صنعت است.
علی‌آبادی گفت: صنعت دانش‌بنیان صادرات محور تنها راه تحول اقتصادی در کشور به شمار می‌رود و مهم‌ترین و مؤثرترین اقدام برای تحول در کشور توجه به این موضوع است.
در حال تکمیل

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.