تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 28700

صنعا: به زودی آتش بس جدیدی در یمن اعلام می‌شود

صنعا: به زودی آتش بس جدیدی در یمن اعلام می‌شود

به گزارش ایسنا، بلیغ الشامی، عضو مجلس شورای انصارالله در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، با موافقت ائتلاف عربی با پرونده‌های بشردوستانه‌ای که صنعا در دوره گذشته به آن پایبند بود و با هدف کاهش درد و رنج ملت یمن خواستار حذف این پرونده‌ها از پرونده نظامی شد، همگرایی خوبی بین ائتلاف و صنعا وجود

به گزارش ایسنا، بلیغ الشامی، عضو مجلس شورای انصارالله در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، با موافقت ائتلاف عربی با پرونده‌های بشردوستانه‌ای که صنعا در دوره گذشته به آن پایبند بود و با هدف کاهش درد و رنج ملت یمن خواستار حذف این پرونده‌ها از پرونده نظامی شد، همگرایی خوبی بین ائتلاف و صنعا وجود دارد.
وی افزود، ائتلاف عربی با پرداخت حقوق همه نهادهای دولتی، باز کردن بندر حدیده به روی همه کشتی‌ها، ادامه فعالیت فرودگاه صنعا و گسترش پروازها موافقت کرد؛ مسائلی که قبلا مورد مناقشه بود، زیرا ائتلاف می‌خواست حقوق حوزه‌های دفاعی و امنیتی را نپردازد.
این عضو شورا بر لزوم پایبندی ائتلاف به آنچه با میانجیگری عمان و سازمان ملل بر سر آن توافق شده است، تاکید کرد و گفت: اگر ائتلاف به این روند متعهد باشد، گامی برای تمدید آتش بس موقت و آغاز آتش بس دائمی خواهد بود و در ادامه مذاکرات همه جانبه بین طرفین برای برقراری صلح پایدار و همه جانبه در یمن انجام می‌شود و جنگ وحشیانه پایان می‌یابد که وارد نهمین سال خود شده و خرابی‌ها و ویرانی‌ها برجای گذاشته و علاوه بر تخریب زیرساخت، ده‌ها هزار یمنی در آن کشته و زخمی شدند.
الشامی گفت، این اطلاعیه به زودی منتشر خواهد شد و دولت عمان؛ میانجی مذاکرات ائتلاف عربی و انصارالله جزئیات مذاکرات و نتایج به دست آمده و آنچه را بر سر آن توافق شده و به امضا رسیده، اعلام می‌کند تا پس از آن یمن وارد یک آتش بسی با ثبات‌تر از قبل شود زیرا این بار با شرایط قوی‌تری روی آتش بس توافق شده است و طرفین در مورد اختلافات از خود انعطاف نشان می‌دهند چیزی که اولین بار است اتفاق می‌افتد.
۲۰ ژانویه انصارالله پرونده‌های مورد مذاکره با ائتلاف عربی پیرامون تمدید آتش بس سازمان ملل در یمن را فاش کرد که اوایل ماه اکتبر ۲۰۲۲ به پایان ررسیده بود.
محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در توییتی نوشت، مذاکرات پیرامون پرونده‌های انسانی، پرداخت حقوق کارمندان دولت، فرودگاه بین‌المللی صنعا و بندر حدیده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.