تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
کد خبر : 7397

صنایع مادر استان مرکزی را به شیوه هپکو حمایت می‌کنیم

صنایع مادر استان مرکزی را به شیوه هپکو حمایت می‌کنیم

به‌گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از دهکده گل محلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های برتر در حوزه صنعت و ماشین‌سازی به ویژه در اراک است و این استان به لحاظ سابقه و ظرفیت‌های صنعتی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و اولویت نخست ما حمایت

به‌گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از دهکده گل محلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های برتر در حوزه صنعت و ماشین‌سازی به ویژه در اراک است و این استان به لحاظ سابقه و ظرفیت‌های صنعتی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و اولویت نخست ما حمایت از صادرات در حوزه گل و سنگ است.

وی ادامه داد: اکنون شرکت هپکو نسبت به گذشته در وضعیت مناسبی قرار دارد و امیدواریم شاهد رونق این صنعت در سال آینده باشیم‌.

فاطمی امین تصریح کرد: در زمینه صنایع مادر استان از جمله ماشین‌سازی به دنبال این هستیم که تجمیع تقاضا انجام شود. به طوری که درباره شرکت هپکو به این صورت حمایت می‌کنیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم تا فراخوانی زده شود و از بین شرکت‌های راه‌سازی و معدنی تعدادی از متقاضیان شناسایی و حمایت مالی و سفارش مناسبی برای این شرکت تأمین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بیشتر اوقات کم‌کاری ما سبب فرافکنی می‌شو. فرصت‌های بسیاری در کشور وجود دارد و تحریم‌ها کمتر از موانعی هستند که در سازوکارهای داخلی داریم و اگر سازوکارها را اصلاح کنیم موانع تولید ایجاد نمی‌شود.

فاطمی امین گفت: نمایشگاه سنگ محلات از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و مقرر شد تا ۱۰ روز آینده جلسه ویژه برای صادرات سنگ با سازمان توسعه تجارت برگزار شود و تعدادی از فعالان این صنعت که در حوزه تجارت خارجی فعال هستند حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: مقرر شد تا رئیس سازمان صمت استان مرکزی با همکاری فعالان این صنعت برنامه یک ماهه آماده کنند که پیش‌نویسی در زمینه صنعت سنگ در حوزه صادرات، استخراج و فرآوری آماده کنند و این پیش‌نویس را در اختیار همه فعالان این بخش قرار دهیم بنابراین باید تا ۲ ماه آینده نهایی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه پایانه صادراتی گل باید کار ویژه انجام شود و با توجه به اینکه محلات معدن گل و سنگ است باید این کار رونق پیدا کند و از این معادن به‌ویژه در حوزه صادرات حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: دست اندرکاران حوزه صادرات گل اعلام کردند که می‌توانند سال آینده صادرات گل را تا حدود ۲۵۰ میلیون دلار برسانند، اگر این امر تحقق یابد با تمام توان حمایت می‌کنیم.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.