تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر : 27814

صف طولانی متقاضیان اخذ پروانه روان‌شناسی حل می‌شود

صف طولانی متقاضیان اخذ پروانه روان‌شناسی حل می‌شود

به گزارش ایسنا، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در پاسخ به گزارش «سازمان پُر حاشیه !» خبرگزاری ایسنا آورده است: «عملکرد چهارساله سازمان چنانچه بررسی شود؛ در دوره مدیریت آقای دکتر محمد حاتمی مجددا بازسازی و قانون در سازمان حاکم شده است. تعرفه‌های خدمات روان‌شناسی و مشاوره بعد از ۱۷ سال توسط هیات دولت تصویب

به گزارش ایسنا، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در پاسخ به گزارش «سازمان پُر حاشیه !» خبرگزاری ایسنا آورده است: «عملکرد چهارساله سازمان چنانچه بررسی شود؛ در دوره مدیریت آقای دکتر محمد حاتمی مجددا بازسازی و قانون در سازمان حاکم شده است. تعرفه‌های خدمات روان‌شناسی و مشاوره بعد از ۱۷ سال توسط هیات دولت تصویب و ابلاغ عمومی شده است. برای اولین‌بار آیین‌نامه مالی و معاملاتی تصویب و اجرا شده است. متخلفین و روان‌شناس نماها به حاشیه رانده شده‌اند؛ اصلاحات کامل در کلیه امور سازمان صورت گرفته و تمام افعال سازمان الکترونیکی شده است؛ گذشته سازمان شفاف‌سازی و شناسه ملی برای سازمان گرفته شده است برای اولین بار مجمع عمومی برگزار کرده‌ایم تحرک در برگزاری کمیسیون‌ها صورت گرفته و تلاش کرده‌ایم صدور پروانه توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها انجام نشود، انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها، راه‌اندازی مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره، راه‌اندازی کمیته امنیت روان و آرامش‌بخشی در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و ارائه پیشنهاد راه‌اندازی کمیته مقابله با عوارض روانی ـ اجتماعی در ستاد ملی کرونا، سازمان‌دهی تخلفات صنفی و حرفه‌ای، فرهنگ‌سازی و افزایش اعتبار پروانه صلاحیت حرفه‌ای، برگزاری بزرگترین کنگره آسیب‌شناسی کرونا، در اختیارگیری ساختمان جدید از هیات دولت، پیگیری شبانه‌روزی جهت تصویب بیمه‌های پایه و تکمیلی و فعالیت‌هایی دیگر نظیر ارائه طرح روان‌شناس خانواده و روان‌شناس مدرسه و ده‌ها فعالیت دیگر درهمین مدت کوتاه علی‌رغم مشکلات کرونا، کمبود امکانات و کارشکنی دوستان انجام شده است و در زمان مقتضی گزارش می‌شود».
در ادامه نیز آمده است: «درباره صف طولانی متقاضیان دریافت پروانه صلاحیت حرفه‌ای، مستحضرید؛ در ادوار گذشته اعضاء سازمان کمتر از ۱۰ هزار نفر بوده‌اند، اکنون به رقمی بالاتر از ۴۶ هزار عضو رسیده‌اند، تقاضا برای عضویت در سازمان افزایش یافته است اما ساختار خدمت‌دهی تغییر نکرده است؛ قطعا مشکلاتی وجود دارد. سازمان طرح‌های مختلفی جهت برون رفت از این وضعیت از سه سال پیش ارائه کرده است از جمله طرح «آزمون صلاحیت حرفه‌ای» و طرح «نظارت و توانمندسازی حرفه‌ای» که مورد توجه اصحاب رسانه هم قرار گرفته است.
بعضی از دوستانی که انتقاد می‌کنند و بعضی از اعضای شورای مرکزی با این طرح‌ها موافقت نکردند اما اکنون مصوبات هیات مقررات‌زدایی را تبدیل به فرصت کرده‌ایم و مساله صف متقاضیان را حل خواهیم کرد.
سازمان از قوانین مقررات‌زدایی استنکاف نکرده است، بلکه زیرساخت‌ها جهت اتصال به درگاه را انجام داده و در زمان مقتضی پیشنهاد اتصال به درگاه را داده است.
بین هیات مقررات‌زدایی و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره هیچ مشکلی وجود ندارد، آنچه مطرح است سوء‌تفاهم بوده که رسانه‌ها به آن دامن زده‌اند».
این متن می‌افزاید: «این‌که پروانه صلاحیت حرفه‌ای در مدت زمان ۲۴ ساعت صادر شده است؛ کذب است. در چهار سال گذشته همه امور سازمان در مدار قانون انجام شده است. البته ضرورت‌ها با مشکلات برخی اعضاء خارج از نوبت رسیدگی شده و طبیعی هم هست. درباره برگزاری انتخابات به اطلاع می‌رساند، انتخابات در حال برگزاری است، اتفاقا افرادی کارشکنی و سنگ‌اندازی جهت عدم برگزاری می‌کنند که خود با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند که چرا انتخابات برگزار نمی‌شود. از ایسنا دعوت می‌نماییم گزارشی در این باره تهیه کنند. اکنون هیات اجرایی و هیات مرکزی نظارت شکل گرفته‌اند و در حال تدارک برگزاری انتخابات هستند. انتخابات چگونه مهندسی می‌شود که نمایندگان هیات بازرسان دست‌اندرکاران اصلی آن هستند.
در مورد حسابرسی سازمان صحت ندارد. در سه سال گذشته به موقع گزارش‌های مالی آماده شده است و حسابرسی هم شده است دراختیار سازمان بازرسی کل کشور، شورای مرکزی و هیات بازرسان قرار گرفته است».
در پایان نیز تاکید شده است: «ایسنا می‌تواند از نزدیک اسناد را ملاحظه کند. کمیسیون‌های تخصصی تعطیل نشده‌اند؛ در خصوص شروط مصاحبه و جایگزینی با هیات مقررات‌زدایی در حال گفت‌وگو هستیم، براساس بند (۱) ماده (۳) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، هیات‌های تخصصی باید حدود صلاحیت حرفه‌ای را ارزیابی و مجوز فعالیت را از درگاه ملی مجوزها دریافت کنند. کمیسیون‌های تخصصی فقط وظیفه مصاحبه ندارند، ده‌ها شرح وظیفه دارند که باید انجام دهند. شورای مرکزی از هم نپاشیده است، بلکه اعضاء شورای مرکزی افرادی شریف و از پیشکسوتان و بزرگان جامعه روان‌شناسی و مشاوره هستند.
سازمان برای یک نفر غیر روان شناس پروانه فعالیت صادر نکرده است؛ یک اتهام است که باید اثبات شود. البته خوب است، دوستان کلی و مبهم صحبت نکنند؛ اگر در گذشته سازمان اشکالاتی احتمالی وجود داشته ارتباطی به شرایط درخشان و پرافتخار کنونی ندارد. در پایان از رسانه‌ها و ایسنا تقاضا دارد در انتشار و پخش مطالب رعایت انصاف را کرده و با راستی‌آزمایی به افرادی که در آستانه انتخابات اقبال عمومی ندارند و می‌خواهند سبد رای خود را با تخریب دیگران بالا ببرند، توجه شود».
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.