تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 17692

صربستان: ممکن است یک چهارم جهان دچار گرسنگی شود

صربستان: ممکن است یک چهارم جهان دچار گرسنگی شود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، «الکساندر ووجیچ» رئیس‌جمهوری صربستان در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در این کشور گفت، اگر جنگ روسیه و اوکراین به مراتب طولانی‌تر شود، ممکن است حدود یک چهارم جمعیت زمین با کمبود مواد غذایی مواجه شوند. ووجیچ در افتتاحیه این نمایشگاه در شهر «نووی ساد» صربستان گفت: اگر چیزی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، «الکساندر ووجیچ» رئیس‌جمهوری صربستان در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در این کشور گفت، اگر جنگ روسیه و اوکراین به مراتب طولانی‌تر شود، ممکن است حدود یک چهارم جمعیت زمین با کمبود مواد غذایی مواجه شوند.

ووجیچ در افتتاحیه این نمایشگاه در شهر «نووی ساد» صربستان گفت: اگر چیزی در مناقشه شرق اروپا تغییر نکند، حدود یک چهارم جمعیت زمین به مقادیر اساسی غذا نیازمند خواهند شد که مشکلات جدیدی ایجاد خواهد کرد.

با این حال، ووجیچ در اوایل ماه مه گفت صربستان از این کمبود غذایی – که به گفته وی بخش بزرگی از جمعیت کره زمین را در زمستان آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد – در امان خواهد بود، کمبودی که ووجیچ آن را در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه می‌داند.

این رئیس‌جمهوری صربستان همچنین رابطه نزدیک کشورش با مجارستان را ستود و گفت، بوداپست به نزدیک‌ترین شریک تجاری بلگراد (پایتخت صربستان) در اتحادیه اروپا تبدیل شده است. ویکتور اوربان، رئیس‌جمهوری مجارستان نیز که در این مراسم حضور داشت گفت، بخش کشاورزی هر دو کشور قدرتمند است.

اوربان با تصدیق تورم شدید، افزایش قیمت‌ها، گرسنگی و درگیری در اوکراین، گفت، مجارستان و صربستان می‌توانند به یکدیگر اتکا کنند.

اوربان همچنین «اقدامات غیرقابل قبول» اتحادیه اروپا در مقابل روسیه را مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.