تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۴۳
کد خبر : 8434

صالحی امیری: برای انتخاب فخری دلیل داشتیم/ هنوز برای حضور در انتخابات به تصمیم قطعی نرسیده‌ام

صالحی امیری: برای انتخاب فخری دلیل داشتیم/ هنوز برای حضور در انتخابات به تصمیم قطعی نرسیده‌ام

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری درباره انتخاب پیمان فخری به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ بیان کرد: ما برای انتخاب پیمان فخری دلیل داشتیم و به دنبال این بودیم که یک قهرمان جوان که با فضای بازی‌های آسیایی آشنا باشد و فنون تخصصی ورزش را هم بداند، انتخاب کنیم. فخری خودش

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری درباره انتخاب پیمان فخری به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ بیان کرد: ما برای انتخاب پیمان فخری دلیل داشتیم و به دنبال این بودیم که یک قهرمان جوان که با فضای بازی‌های آسیایی آشنا باشد و فنون تخصصی ورزش را هم بداند، انتخاب کنیم. فخری خودش قهرمان بوده و سالها به کمیته ملی المپیک خدمت کرده و  رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک است.  آخرین سمتی هم که داشته، کنار سجادی معاون کاروان ایران در المپیک توکیو بوده است. نصرالله سجادی اصرار داشت که بعد از سال‌ها خدمت، نسل جدیدی ظهور کند و هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک هم بدون هیچ مخالفتی پیمان فخری را به عنوان سرپرست کاروان معرفی کردند. البته از سه ماه پیش کارهای مربوط به بازی‌های آسیایی در حال انجام است و امروز به صورت رسمی سرپرست معرفی شد.

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که آیا با برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک هم، پیمان فخری سرپرست کاروان در بازی‌های آسیایی می‌ماند؟  تاکید کرد: بله طبق اساسنامه از یک سال قبل سرپرست کاروان باید تعیین شود تا کارهای مربوط به برنامه‌ریزی، تدارکات تیم ها و جلسات با کمیته برگزاری بازی‌ها را انجام دهد. هدفگذاری ما این است که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ ارتقاء جایگاه را داشته باشیم و از رتبه ششم  به پنجم بیاییم و جایگاه آرمانی ما هم رسیدن به رتبه چهارم بازیهای آسیایی است.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال امید نیز گفت: ما امید داریم که تیم فوتبال امید در این دوره طلسم‌شکنی کند و به المپیک صعود داشته باشد. ارزیابی آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر همکاران من این است که مسیر انتخاب شده درست است و با حضور مهدی مهدوی‌کیا انتظار این است که خواسته ملت در این دوره برآورده و کام مردم شیرین شود.

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که برای انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدا می‌شود یا خیر؟، تصریح کرد: هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام و ارزیابی‌هایی باید از روند کار داشته باشم. زمانی که به تصمیم قطعی برسم به صورت رسمی اعلام می‌کنم. اما برای ماندن بر روی این صندلی تلاش نخواهم کرد. البته معتقدم ساختار ورزش در کمیته ملی المپیک به گونه‌ای شده که متکی به فرد نیست و کمیته ملی المپیک مسیر خود را پیدا کرده است.

او که با “رادیو ایران” گفت‌وگو می‌کرد، در مورد وضعیت بوکس و وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ گفت: دغدغه کمیته بین‌المللی المپیک وضعیت مدیریتی و عدم شفاف‌سازی در این دو فدراسیون جهانی است و در صورت تغییرات می‌توانند در المپیک بعدی حضور داشته باشند. استراتژی کمیته بین‌المللی المپیک  شفاف‌سازی و ورزش پاک است و ما هم همین استراتژی را در کمیته ملی المپیک داریم.

صالحی امیری در مورد رونمایی از تاریخ پروژه شفاهی ورزش ایران، بیان کرد: ما پروژه‌های تاریخ شفاهی ورزشی ایران را کلید زدیم که روز سه‌شنبه از چندین پروژه از جمله تاریخ شفاهی و ورزش زنان رونمایی می‌شود. دسترسی به عکس، آرشیو و اطلاعات و اسناد ورزش ایران بصورت رایگان در بانک اطلاعات در اختیار همگان است. در آینده نزدیک رونمایی ده تالار مشاهیر از جمله المپیک،  آسیایی، فوتبال و چهره‌های ماندگار ورزش ایران را خواهیم داشت.
انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.