تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر : 4820

صادرات هیدروژن روسیه تا ۲۰۵۰ به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد

صادرات هیدروژن روسیه تا ۲۰۵۰ به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، رئیس آژانس انرژی روسیه، زیرمجموعه وزارت انرژی این کشور، الکسی کولاپین، می‌گوید: در ۳ دهه آینده صادرات سالانه هیدروژن روسیه به ۵۰ میلیون تن خواهد رسید. او در کنفرانس بین‌المللی هیدروژن گفت: ما انتظار داریم صادرات هیدروژن روسیه در سال ۲۰۳۵ به ۱۲ میلیون تن برسد و

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، رئیس آژانس انرژی روسیه، زیرمجموعه وزارت انرژی این کشور، الکسی کولاپین، می‌گوید: در ۳ دهه آینده صادرات سالانه هیدروژن روسیه به ۵۰ میلیون تن خواهد رسید.

او در کنفرانس بین‌المللی هیدروژن گفت: ما انتظار داریم صادرات هیدروژن روسیه در سال ۲۰۳۵ به ۱۲ میلیون تن برسد و تا سال ۲۰۵۰ این مقدار به سالی ۵۰ میلیون تن افزایش یابد.

کولاپین گفت: به لطف موقعیت ژئوپولتیک روسیه که بین دو بازار بزرگ انرژی، یعنی اروپا و آسیا، واقع شده است، با توجه به ذخایر عظیم گاز که هیدروژن آبی تولید می‌کنند، ما به پیش‌بینی‌های خود خواهیم رسید.

او اضافه کرد: سطح صادرات هیدروژن مستقیماً به تقاضای خارجی و توسعه زیرساخت‌های لازم برای تولید بستگی دارد.

پیش از این معاون نخست وزیر روسیه و وزیر سابق انرژی این کشور اعلام کرده بود روسیه به دنبال به دست آوردن ۲۰ درصد سهم بازار هیدروژن جهان در چند سال آینده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.