تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 28335

شکست کارلسن در دوبازی متوالی پس از ۸ سال!

شکست کارلسن در دوبازی متوالی پس از ۸ سال!

به گزارش ایسنا، در دور پنجم هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان مقابل عبدوستاروف شکست خورد. این شکست درحالی برای کارلسن به دست آمد که او در دور قبل مقابل آنیش گیری هلندی شکست خورده بود. کارلسن در این بازی حدود ۷ واحد ریتینگ زنده خود

به گزارش ایسنا، در دور پنجم هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان مقابل عبدوستاروف شکست خورد. این شکست درحالی برای کارلسن به دست آمد که او در دور قبل مقابل آنیش گیری هلندی شکست خورده بود. کارلسن در این بازی حدود ۷ واحد ریتینگ زنده خود را از دست داد.
گاردین پس از این شکست نوشت: کارلسن برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ در دو بازی کلاسیک متوالی شکست می‌خورد. قهرمان نروژی شطرنج جهان ابتدا توسط آنیش گیری هلندی شکست خورد و سپس در آخرین بازی ۶۰ حرکتی، به  عبدوستاروف ازبکستانی باخت.
مگنوس کارلسن این هفته  شکست نادری را در شطرنج کلاسیک متحمل شد. روز سه شنبه، مرد ۳۲ ساله نروژی به نفر اول شطرنج هلند و شماره ۵ جهان، آنیش گیری باخت. دو روز بعد و پس از یک روز استراحت  کارلسن دوباره شکست خورد و این بار عبدوستاروف جوان ۱۸ ساله ازبکستانی این شطرنج باز را شکست داد. این اولین بار برای بیش از هشت سال بود که کارلسن در دو بازی کلاسیک متوالی شکست خورده است.
کارلسن از سال ۲۰۱۵ در دو بازی متوالی کلاسیک نباخته بود. هشت دور دیگر در مسابقات تاتا استیل باقی مانده است. حتی اگر از نظر روانی و عملی بعید باشد، از نظر ریاضی ممکن است که دوباره ستاره شطرنج جهان در این مسابقات قهرمان شود.
به گزارش ایسنا، این شکست متوالی کارلسن در رسانه‌های جهان بازتاب زیادی داشت. علیرضا فیرزوجا در این مسابقات دست به مهره نشده و غایب بزرگ این رقابت‌ها به شمار می‌آید. هشتاد و پنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی ۱۴ نفره است که از ۱۴ تا ۲۹ ژانویه در هلند برگزار می شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.