تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 9973

شکایت قربانیان جنگ یمن از عربستان و امارات در فرانسه

شکایت قربانیان جنگ یمن از عربستان و امارات در فرانسه

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، این شکایت از سوی سازمان غیردولتی یمنی “مرکز قانونی حقوق و توسعه” نزدیک به انصارالله در صنعا مطرح شده است. جوزف بریهام، وکیلی که این شکایت را در پاریس ارائه کرده، گفت: بهترین متحدان و مشتری های تسلیحاتی ما در منطقه با بدترین دشمنان ما که حملات شارلی

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، این شکایت از سوی سازمان غیردولتی یمنی “مرکز قانونی حقوق و توسعه” نزدیک به انصارالله در صنعا مطرح شده است.

جوزف بریهام، وکیلی که این شکایت را در پاریس ارائه کرده، گفت: بهترین متحدان و مشتری های تسلیحاتی ما در منطقه با بدترین دشمنان ما که حملات شارلی ابدو را ماه ژانویه ۲۰۱۵ در پاریس سازماندهی کردند، همپیمان هستند.

در این شکایت آمده است که بسیاری از ناظران ائتلاف با القاعده در شبه جزیره عربستان علیه نیروهای انصارالله را به ویژه از طریق حمایت مالی و تجهیزات و نیز از طریق همکاری عملیاتی تایید کرده‌اند.

دادخواهان گفتند، این ائتلاف ممکن است به ویژه از طریق بانک مرکزی ابوظبی، به سازمان تروریستی القاعده در ازای عقب نشینی از شهرهای تحت کنترل خود، پول پرداخت کرده باشد.

این شکایت نامه به نمایندگی از هشت قربانی شکنجه یا بمب گذاری که توسط ائتلاف سعودی در یمن انجام شده تنظیم شده است و وکیل بریهام، ولیعهد سعودی و ابوظبی و نیز رئیس ستاد کل ارتش دو کشور را به «جنایت شکنجه»، «ناپدید شدن اجباری»، «جنایت جنگی» و «تشکیل باند جنایتکار تروریستی» متهم می کند. او در این خصوص به استنادات انصارالله، گزارش های سازمان ملل و یادداشت های مطبوعاتی تکیه کرده است.

وکیل بریهام گفت، قوه قضائیه فرانسه این اختیار را دارد که از ولیعهد عربستان و امارات شکایت کند، به ویژه به دلیل اینکه پیتر شریف فرانسوی، نزدیک به عاملان حمله به مجله شارلی ابدو و عضو فعال معروف به ابوالعباس در تشکیلات القاعده در شبه جزیره عربستان در یمن، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ قطعاً در تشکیل یک باند جنایتکار تروریستی مشارکت داشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.