تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر : 3413

شورای صنفی اکران امروز جلسه‌ای نداشت/ تصمیم‌گیری در جلسه سمفا

شورای صنفی اکران امروز جلسه‌ای نداشت/ تصمیم‌گیری در جلسه سمفا

سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی و عضو شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی برگزاری جلسه شورای صنفی نمایش گفت: تا جایی که مطلع هستم امروز جلسه شورای صنفی برگزار نشد بلکه جلسه برگزار شده مربوط به بحث‌های تغییر کاربری سینماها بود که به صورت متداول و با ترکیب اعضای مشخصی برگزار

سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی و عضو شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی برگزاری جلسه شورای صنفی نمایش گفت: تا جایی که مطلع هستم امروز جلسه شورای صنفی برگزار نشد بلکه جلسه برگزار شده مربوط به بحث‌های تغییر کاربری سینماها بود که به صورت متداول و با ترکیب اعضای مشخصی برگزار می‌شود و مباحث مربوط به سمفا هم در آن مطرح شده است. بنابراین اصل جلسه مربوط به شورای صنفی نمایش نبوده است. مصوبه‌ای هم که درباره «درخت گردو» اعلام شده به این صورت بوده است که نامه این فیلم تقریباً یک هفته پیش به شورا واصل شد و تقریباً همه اعضا موافق با اکران این فیلم بودند، چون فیلم ارزشمندی است و در شرایط فعلی هم به کمک سینما می‌آید اما اصل جلسه تا جایی که مطلع هستم جلسه شورای صنفی نبود.

نماینده حوزه هنری در شورای صنفی نمایش افزود: البته گویا در این جلسه مسایلی هم درباره سازوکار سمفا مطرح شده است و دوستان درباره آن صحبت کرده‌اند. ما قبلاً هم در شورای صنفی با دوستان درباره سمفا صحبت‌های جدی و مفصلی داشتیم، بدیهی و طبیعی است سمفا با وضعیت فعلی قابلیت استمرار ندارد و یقیناً باید در دوران تازه ارشاد، دچار اصلاحات ساختاری و کارکردی شود تا بتوانیم آن پویایی لازم را که طبق آیین‌نامه برای سمفا معین شده است، انتظار داشته باشیم. ادامه فعالیت سمفا به ویژه با در نظر گرفتن بازگشت سینماها به رونق سابق، نیاز به اصلاح فنی و حدود قانونی دارد. وگرنه ممکن است بر ضد خود عمل کرده، اتفاقاً موجب انحصارگرایی مضاعف شده و وضعیت اکران را قفل کند. البته درباره این مسایل در خیلی از جلسات صحبت شده است و به نظرم باید به یک کارکرد دقیق و درست درباره آن برسیم.

مدیر سینما آزادی در پایان درباره شرایط اکران «درخت گردو» توضیح داد: صاحبان این فیلم با همان مصوباتی که پیش از این در کارگروه ستاد کرونای سازمان سینمایی وجود داشت، حاضر به اکران شده‌اند و از همان تسهیلات برخوردار می‌شوند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.