تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
کد خبر : 1766

شوراها و مدیریت شهری بسیاری از وظایف دولت را به دوش می‌گیرند

شوراها و مدیریت شهری بسیاری از وظایف دولت را به دوش می‌گیرند

به گزارش ایسنا، مهدی چمران رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) که پس از اتمام مراسم تحلیف و با حضور در مرقد مطهر امام برگزار شد اظهار کرد: ما شورایی هستیم  و جا دارد یادآوری کنیم که تشکیل شوراها با فرمان بسیار زیبا و

به گزارش ایسنا، مهدی چمران رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) که پس از اتمام مراسم تحلیف و با حضور در مرقد مطهر امام برگزار شد اظهار کرد: ما شورایی هستیم  و جا دارد یادآوری کنیم که تشکیل شوراها با فرمان بسیار زیبا و عجیب حضرت امام در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ در روزهای آغازین شروع به کار جمهوری اسلامی ایران قبل از آنکه مجلس و دولتی شکل بگیرد، صورت گرفت.

وی افزود: با روشن بینی حضرت امام فرمان تشکیل شوراها و تدوین قوانین آن اعلام شد تا در شهرها و روستاهای کشور کارهای مردم بر اساس کار شورایی پیش برده شود. در حال حاضر شاید گفتن این سخنان چندان تازه نباشد اما آن روزها که عده‌ای مسایل شوراها را بهانه‌ای برای برهم زدن امور کشور کرده بودند، این فرمان یکی از رستگاری‌های انقلاب اسلامی بوده و است.

وی با بیان اینکه با گذشت ۴۲ سال که از صدور این فرمان می گذرد شاهدیم که مبنا و شاکله شوراها همین دستور و فرمان بوده است تاکید کرد: اگر طی این مدت قوانین با همین صراحت و زیبایی پیش می‌رفت شاید مشکلات شوراهای کشور کمتر از امروز بود.

چمران در ادامه ابراز امیدواری کرد که این رویکرد در شورای شهرها، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استانها مورد توجه قرار گیرد تا  هر چه بهتر قانون شوراها در کشور پیاده و هم اجرا شود چراکه شوراها و مدیریت شهری بار بسیاری از وظایف دولت را به دوش می‌گیرند. خرسندیم که منتخبان مردم تهران امروز در تجدید میثاق با امام حضور دارند تا از روح بلند این بزرگوار نیرو بگیریم تا در اداره شهر از رهنمود های امام استفاده کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.