تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۳۵
کد خبر : 5618

شهردار موقت کابل: زنان سر کار نروند

شهردار موقت کابل: زنان سر کار نروند

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، نعمانی گفت تنها زنانی که مردان نمی‌توانند جای آن‌ها را بگیرند می‌توانند به سر کار بروند. این دستور تنها یک روز پس از آن صادر می‌شود که دختران از رفتن به دبیرستان منع شدند و وزارت امور زنان افغانستان به وزارت امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، نعمانی گفت تنها زنانی که مردان نمی‌توانند جای آن‌ها را بگیرند می‌توانند به سر کار بروند.

این دستور تنها یک روز پس از آن صادر می‌شود که دختران از رفتن به دبیرستان منع شدند و وزارت امور زنان افغانستان به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تغییر نام داد.

نعمانی گفت هنوز تصمیمی قطعی درباره کارکنان زن شهرداری کابل گرفته نشده است. زنان خانه نشین شده، به گفته شهردار موقت کابل حقوق دوران بیکاری اجباری را دریافت خواهند کرد.

به گفته حمدالله نعمانی، تنها کمتر از یک سوم کارکنان شهرداری پایتخت یعنی حدود ۳ هزار نفر زن هستند.

حقوق زنان در افغانستان در حالی به‌سرعت محدود می‌شود که طالبان بارها وعده داده بودند که از ۲۰ سال پیش تاکنون تغییر کرده‌اند و حکومت جدید آن‌ها بر افغانستان، مانند امارت اسلامی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ نخواهد بود.

فراتر از طالبان، زلمای خلیل‌زاد، نماینده دولت ایالات متحده آمریکا هم پس از توافق دوحه میان واشنگتن و طالبان، در مصاحبه با طلوع نیوز گفته بود آن‌ها دیگر طالبان ۲۰ سال پیش نیستند و به حقوق اساسی احترام می‌گذارند.

روز یکشنبه گروهی از زنان در برابر ساختمان وزارت امور زنان پیشین که به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تغییر نام داده است، تجمع و به تضییع حقوق زنان اعتراض کردند.

از زمان تسلط دوباره طالبان بر افغانستان تظاهرات متعددی از سوی جنبش زنان افغانستان در شهرهای مختلف این کشور و به منظور پاسداشت حقوق کسب شده برای زنان در دو دهه گذشته برگزار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.