تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۹
کد خبر : 53086

شمار قربانیان جنایت هولناک در مرکز سودان از ۱۸۰ نفر فراتر رفت

شمار قربانیان جنایت هولناک در مرکز سودان از ۱۸۰ نفر فراتر رفت

شمار قربانیان یورش شبه‌نظامیان گروه «واکنش سریع» به یک روستا در مرکز سودان از مرز ۱۸۰ کشته فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، وزارت خارجه سودان امروز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تعداد قربانیان حادثه روستای ود النوره به بیش از ۱۸۰ نفر رسیده است.
در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه سودان در این خصوص اضافه شده است که تعداد قربانیان «قتل عام کریه» در روستای ود النوره در استان الجزیره از ۱۸۰ نفر فراتر رفته است.
از سوی دیگر، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت سودان اعلام کرده است نیروهای مسلح به نبرد خود علیه این نیروهای شبه نظامی ادامه می‌دهند و هیچ مذاکره‌ ای با کسانی که مرتکب چنین جنایاتی علیه مردم سودان شده‌ اند، وجود ندارد.
این در حالیست که پیش تر کمیته مقاومت سودان اعلام کرده بود که حمله نیروهای واکنش سریع در مرکز این کشور ۱۰۰ کشته در پی داشته است.
پایگاه خبری القدس العربی بامداد دیروز پنجشنبه گزارش داد که کمیته مقاومت سودان روز چهارشنبه نیروهای واکنش سریع را به کشتن دست‌کم ۱۰۰ غیرنظامی در جریان حمله به روستایی در استان الجزیره در مرکز این کشور متهم کرد.
این حمله و محاصره از صبح چهارشنبه آغاز شده بود.
همچنین کمیته‌های مقاومت به جزئیاتی دیگری از فاجعه انسانی اشاره کرده و افزوده بودند که نیروهای واکنش سریع با پشتیبانی توپخانه‌ای دوجانبه به شهروندان روستای «واد النوره» به طرز خشونت باری حمله کردند که در جریان این حمله ده‌ها نفر کشته شدند و وابستگان این گروه شبه نظامی روستا را به‌طور کامل غارت کردند.
گفتنی است که از زمان جرقه درگیری میان ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی این کشور و گروهک «واکنش سریع» به سرکردگی «محمد حمدان دوقلو» ملقب به «حمیدتی» از آوریل ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر کشته و بیش از ۸ میلیون نفر آواره شده‌اند. سازمان ملل بارها در خصوص وقوع یک فاجعه انسانی در این کشور هشدار داده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.