تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۳۸
کد خبر : 8153

شعر و زبان فارسی همراه با «دروغگوهای دوست‌داشتنی» بررسی می‌شوند

شعر و زبان فارسی همراه با «دروغگوهای دوست‌داشتنی» بررسی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه طی امشب سه‌شنبه ۴ و فردا شب چهارشنبه ۵ آبان، با محوریت بررسی زبان فارسی، چگونگی خواندن شعر نو و بررسی کتاب «دروغگوهای دوست‌داشتنی» روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. در برنامه امشب چراغ مطالعه، پس از بخش ابتداییِ اخبار، بخش «چی را چه‌طور بخوانیم؟» با حضور

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه طی امشب سه‌شنبه ۴ و فردا شب چهارشنبه ۵ آبان، با محوریت بررسی زبان فارسی، چگونگی خواندن شعر نو و بررسی کتاب «دروغگوهای دوست‌داشتنی» روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

در برنامه امشب چراغ مطالعه، پس از بخش ابتداییِ اخبار، بخش «چی را چه‌طور بخوانیم؟» با حضور علی داوودی از شاعران کشور با محوریت بحث «شعر نو را چگونه بخوانیم؟» پخش می‌شود. سپس در بخش بعدی «زبان فارسی»، محمدمهدی سیار به بحث درباره زبان فارسی می‌پردازد که عنوان اصلی بحث او از این‌قرار است: «زبان فارسی مسلمان است.» آخرین بخش از برنامه سه‌شنبه‌شب چراغ‌مطالعه هم «تجربه خواندن» با اجرای علی شهبازی است که مربوط به کتاب «مردی در تبعید ابدی» است.

برنامه چهارشنبه‌شب چراغ‌مطالعه هم که فردا پخش می‌شود، در بخش اول که «موشن» نام دارد، آیتم معرفی کتاب «دروغگوهای دوست‌داشتنی» و سپس در بخش «کتاب»، گفتگو درباره اثر مورداشاره را توسط محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره و عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما دارد. آخرین بخش برنامه فردا هم «تفکر انتقادی»‌ است که اجرای آن به عهده محمد ملاعباسی است.

این‌برنامه تلویزیونی ساعت ۲۱ امشب و فردا از شبکه چهار سیما پخش و ساعت ۱۴ روز بعد تکرار می‌شود.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.