تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر : 11572

شرایط طرح مسکن برای مجردها/خداحافظی سفیر/تکذیب استعفای جنتی

شرایط طرح مسکن برای مجردها/خداحافظی سفیر/تکذیب استعفای جنتی

به گزارش ایسنا، توضیحات رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره شرایط مجردها برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت. محمدرضا رضایی کوچی با تاکید بر اینکه افراد مجرد در صورت ازدواج می توانند واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن را تحویل بگیرند وگرنه باید قیمت واحد مسکونی را

به گزارش ایسنا، توضیحات رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره شرایط مجردها برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

محمدرضا رضایی کوچی با تاکید بر اینکه افراد مجرد در صورت ازدواج می توانند واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن را تحویل بگیرند وگرنه باید قیمت واحد مسکونی را با نرخ روز بپردازند، توضیح داد: افراد مجرد می توانند ثبت نام خود را در این طرح انجام دهند ولی اگر تا زمانی که قرار است واحد مسکونی خود را تحویل بگیرند ازدواج کردند که مشکلی نیست و واحد خود را تحویل می گیرند، اما اگر احیانا ازدواج نکردند و سن آنان به ۳۵ سال رسید بازهم مشکلی پیش نمی آید و واحد خود را تحویل می گیرند. اما اگر ازدواج نکردند و سن آنان به ۳۵ سال نرسید، مشمول قانون جهش تولید مسکن نمی شوند و باید قیمت واحد مسکونی را با نرخ روز بپردازند.

روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا در مقاله ای رئیس جمهور آمریکا را به اقدام نظامی علیه ایران تشویق و تاکید کرده است: باتوجه به احتمال شکست مذاکرات وین بهتر است که جو بایدن خود را برای یک حمله نظامی آماده کند.

در واکنش به این  مقاله جنگ طلبانه، دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار  پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد: این کار خلاف اصول حقوق بین‌الملل است.

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره شنیده ها راجع به استعفای آیت‌الله جنتی از شورای نگهبان هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

هادی طحان نظیف در بخشی از در نشست خبری خود  با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این باره و اینکه آیا استعفای آیت‌الله جنتی بین اعضای شورا هم مطرح شده است؟ و همچنین گمانه‌زنی‌هایی درباره جایگزینی آیت‌الله اعرافی گفت: تغییری در شورای نگهبان مطرح نیست و این شایعات غلط است.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش هم روایتی را از بیان یک فرمانده خارجی درباره ناوشکن جماران را بازگو کرد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به تردید فرمانده نیروی دریایی یکی از کشورهای خارجی درباره واقعی بودن ناوشکن جماران گفت:‌ در دیدار مجددی که پس از پایان ماموریت ناوشکن و بازگشتش به کشور، با این فرماده در همایشی در بنگلادش داشتم با زبان بی زبانی گفت ناوشکن شما را دیدم و متوجه شدم که «می توانید».

صلاح الزواوی دومین سفیر فلسطین در تهران است که به دلیل حضور طولانی مدت در سمت سفیری در ایران، به وی لقب مقدم‌السفرا هیات های سیاسی را داده‌اند، اکنون پس از ۴ دهه ماموریتش در تهران به پایان رسید و پس از دیدار با جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه با سمت سفیری خداحافظی کرد. 

رضا دهقانی،  سفیر ایران در قطر هم در صفحه توییتر خود با اشاره به خداحافظی صلاح الزواوی از سمت سفیر فلسطین در ایران گفت: امیدوارم آقای زواوی که همچنان میهمان ماست، عمرش بلند باشد و فرزندش راه پدر را ادامه دهد و نگذارد چراغ سفارت در این خاندان خاموش شود.

مذاکرات احیای برجام  و تلاش ها برای به ثمر رسیدن آن همچنان ادامه دارد و بخشی مهمی از اخبار را در این ایام به خود اختصاص داده است.

در ادامه دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا، جلسه کارگروه کارشناسی رفع تحریم‌های ظالمانه پیش از ظهر امروز با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد و مذاکرات در سطح روسای هیأت‌ها هم به صورت دو و چندجانبه ادامه خواهد یافت.

در همین رابطه میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت: اکنون تمامی شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین این را تایید کرده‌اند که پیشرفت‌هایی جهت حصول توافق برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها ایجاد شده است، اگر چه تلاش‌های اضافی مداوم برای دستیابی به این هدف ضروری است.

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا هم در یک کنفرانس خبری به بیان اظهاراتی درباره روابط مسکو و واشنگتن پرداخت و مدعی شد، با مسکو برای بازگرداندن ایران به پایبندی به برجام همکاری می کنیم.

این ادعا در حالی مطرح شده است که دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این روزها در وین، پایتخت اتریش در جریان است.

همچنین صباح زنگنه  کارشناس مسایل بین الملل در تحلیلی درباره روند مذاکرات به خواست مردم از نتیجه این آن اشاره کرده و میگوید که پا پس نکشیدن از حقوق اصلی ملت که شامل بهره‌مندی از تجارت آزاد با جهان و مبادلات ارزی با ایران و برقراری یک شرایط طبیعی می‌شود، امری است که در مذاکرات دنبال می شود و خواست مردم است و باید محقق شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.