تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر : 11255

شب گذشته خط لوله سکوی ۱۶ پارس جنوبی منفجر شد

شب گذشته خط لوله سکوی ۱۶ پارس جنوبی منفجر شد

به گزارش خبرنگار مهر شب گذشته حادثه‌ای در یکی از خطوط لوله انتقال گاز غنی متعلق به سکوی ۱۶ میدان گازی پارس جنوبی رخ داد که بر اثر این حادثه خط لوله دچار آتش سوزی شد. پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی است این حادثه در ۱۰ کیلومتری این سکو رخ داده و برای سکوی ۱۶ پارس

به گزارش خبرنگار مهر شب گذشته حادثه‌ای در یکی از خطوط لوله انتقال گاز غنی متعلق به سکوی ۱۶ میدان گازی پارس جنوبی رخ داد که بر اثر این حادثه خط لوله دچار آتش سوزی شد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی است این حادثه در ۱۰ کیلومتری این سکو رخ داده و برای سکوی ۱۶ پارس جنوبی مشکلی ایجاد نشده و تولید در این سکو هم اکنون ادامه دارد.

یک منبع مطلع به خبرنگار مهر گفت: این خط لوله ۱۰۰ کیلومتری دارای مشکلات فنی بسیاری بوده است که در طول زمان ۷۰ کیلومتر آن عیب یابی و تعویض شد اما ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز در دست تعمیر بود که پس از تزریق گاز غنی این حادثه رخ داد.

وی ادامه داد: به منظور ارزیابی صحت عملکرد این خط لوله ۱۵ میلیون متر مکعب گاز غنی به این خط لوله تزریق شده بود که منچر به آتش گرفتن این خط لوله انفجار شد.

پیگیری خبرنگار مهر حاکی است هم اکنون این حادثه آتش سوزی مهار شده است و خوشبختانه تلفات انسانی نداشته و همه گاز تزریق شده در این خط لوله نیز تخلیه شده است و تعمیرات این خط لوله چندین هفته زمان خواهد برد.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.