تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 23209

سیاست جوانگرایی مهرام در لیگ بسکتبال

سیاست جوانگرایی مهرام در لیگ بسکتبال

کامران جمشیدوند در گفت و گو با ایسنا، درباره سیاست گذاری جدید باشگاه مهرام تهران برای حضور در فصل جدید لیگ برتر با بازیکنان جوان، توضیح داد: بعد از اتمام مسابقات فصل قبل، هیات مدیره باشگاه مهرام‌ آقایان گنجی، ایزدپناه و نیکخواه بهرامی جلسه‌ای داشتند که برای فصل جاری تصمیم گیری کنند. صحبت‌هایی شد و

کامران جمشیدوند در گفت و گو با ایسنا، درباره سیاست گذاری جدید باشگاه مهرام تهران برای حضور در فصل جدید لیگ برتر با بازیکنان جوان، توضیح داد: بعد از اتمام مسابقات فصل قبل، هیات مدیره باشگاه مهرام‌ آقایان گنجی، ایزدپناه و نیکخواه بهرامی جلسه‌ای داشتند که برای فصل جاری تصمیم گیری کنند. صحبت‌هایی شد و به این نتیجه رسیدند که به دلیل حضور جوانان با استعداد در تیم‌های پایه مهرام، با استفاده از بازیکنانی که سال‌های قبل جزو تیم مهرام بوده‌اند و قرارداد دو – سه ساله بسته‌اند،‌ وارد لیگ امسال شویم.
او ادامه داد: واقعا به نظرم تصمیم درستی بود و بازیکنان ما استعداد و پتانسیل بالایی دارند که برای پیشرفت باید به آن‌ها زمان داد تا توانایی خودشان را نشان دهند. پس از این تصمیم با من صحبت کردند و علاوه بر اینکه معتقد بودند جوانان تجربه می‌خواهند، مربیان جوان هم باید این مسیر را طی کنند تا به تجربه برسند. در نتیجه از من خواستند به عنوان سرمربی کنار این تیم باشم و با این جوانان مستعد کار کنم.
یک برنامه سه تا چهار ساله داریم که امیدوارم در پایان این برنامه قهرمان سوپر لیگ و حتی آسیا شویم.سرمربی مهرام تهران درباره عملکرد خوب این تیم در فصل جدید لیگ نیز گفت: طبق برنامه ریزی که داشتیم چهار هفته قبل از مسابقات سوپر لیگ تمرینات را شروع کردیم. بعد از یک هفته سینا واحدی و یوسف‌وند به تیم اضافه شدند که برای من مربی این عملکرد خوب قابل پیش بینی بود. با توجه به شناختم از بازیکنان و سالیان قبل برای من قابل پیش بینی بود که خوب بازی می‌کنیم. بازیکن جوان تاکتیک پذیر است و فلسفه کاری در دفاع و حمله را با بهترین انرژی در زمین پیاده می‌کند.
جمشیدوند گفت: خود من هم در زمان بازیگری این تجربه را داشتم و زمانی که تیم ایران نارا تشکیل شد ما به فینال مسابقات رسیدیم و در فینال به تیم صنام باختیم. این انتظار را داشتم که بازی‌های قابل قبولی انجام دهیم که خوشبختانه علاوه بر خوب بودن عملکرد، بازی‌ها را نیز با برد پشت سر گذاشتیم.
او در پاسخ به این سوال که سیاست گذاری مهرام برای کسب نتایج در لیگ امسال چگونه است؟ اظهار کرد: زمانی که با هیات مدیره باشگاه صحبت کردیم قرار بر این بود که امسال ضمن کسب تجربه، خوب بازی کنیم و نتیجه گیری برای برنامه بلند مدت باشگاه بود. یک برنامه سه تا چهار ساله داریم که امیدوارم در پایان این برنامه قهرمان سوپر لیگ و حتی آسیا شویم.
جمشیدوند درباره پیروزی مهرام مقابل شهرداری گرگان نیز توضیح داد: گرگان یک تیم ریشه دار در بسکتبال ایران است که هواداران خوب و فهیمی دارد،‌ ضمن اینکه از کادر مجربی مثل دکتر حاتمی استفاده می‌کند و بازیکنانی شناخته شده  مثل یخچالی، جمشیدی،‌ مظفری و پری پتی هم در گرگان هستند که قهرمان هم شده است. من فکر می‌کنم افتخاری بود که با این تیم جوان مقابل این تیم با پتانسیل بالا بازی کردیم. فقط به بازیکنان مسائل دفاعی و حمله را گوشزد کردم که در تمرین و مسابقات‌ آن‌ها را انجام دهیم که خوشبختانه نتیجه داد.
نمی‌توان از توانایی بازیکنان ملی پوشی که سال‌ها در میادین بزرگ بازی کرده‌اند چشم پوشی کرد، آرزوی هر سرمربی است که با آن‌ها کار کند.او ادامه داد: از طرفی هم چون بازیکنان ما جوان هستند انگیزه بالایی دارند و می‌خواهند خودشان را نشان دهند. بسکتبال را خوب بازی می‌کنند. باید این فرهنگ را جا بیاندازیم که بسکتبال یک نوع بازی است و باید بازیکن از آن بازی لذت ببرد چون مهم است. بچه‌های ما از این بازی لذت بردند.
سرمربی تیم مهرام تهران درباره بازی با توفارقان آذرشهر در هفته پنجم لیگ برتر نیز گفت: بازی آن‌ها را دیده‌ایم و از بازیکنان ترک استفاده می‌کنند. تیمی است که خوب بازی می‌کند و قطعا فردا جلوی تیم مهرام با انگیزه بازی خواهند کرد. برای اینکه با برد از زمین خارج شویم، باید با جدیت کامل بازی کنیم.
جمشیدوند در پایان صحبت‌های خود، راجع به بازی دادن جوانان در تیم‌های لیگ برتری اظهار کرد: من فکر می‌کنم این موضوع به فلسفه و اهداف باشگاه‌ها برمی‌گردد. به هر حال شما نمی‌توانید از توانایی بازیکنان ملی‌پوشی که سال‌ها در میادین بزرگ و بین‌المللی بازی کرده‌اند چشم پوشی کنید چون بر اساس تجربه و توانایی که دارند آرزوی هر سرمربی است که با آن‌ها کار کند. با اعتماد کردن به جوانان آن‌ها خودشان را نشان می‌دهند و قطعا پشتوانه قوی برای لیگ و تیم ملی درست می‌کنیم. نظر من این است که باید اعتماد کنیم تا جوانان با پتانسیل بالا رشد کنند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.