تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۴۱
کد خبر : 13090

سیاست توزیع خون های اهدایی در کشور اشتباه است

سیاست توزیع خون های اهدایی در کشور اشتباه است

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین معارفه مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم (عج) و عضو شورایعالی سازمان انتقال خون، تعداد محدودی از معاونین، مدیران ستادی و همچنین همراهی مدیران کل استانی از طریق ارتباط ویدئویی

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین معارفه مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم (عج) و عضو شورایعالی سازمان انتقال خون، تعداد محدودی از معاونین، مدیران ستادی و همچنین همراهی مدیران کل استانی از طریق ارتباط ویدئویی برگزار شد.

چهارشنبه بیستم بهمن ۱۴۰۰ و طی آئین ویژه ای از دو سال خدمت پیمان عشقی مدیرعامل سابق سازمان انتقال خون تقدیر به عمل آمد و مصطفی جمالی نیز به عنوان مدیرعامل جدید سازمان انتقال خون معرفی شد.

سیدمحمد پورحسینی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، در این مراسم با تاکید بر مجاهدت کارکنان سازمان انتقال خون در میدان مبارزه با بیماری کرونا خاطر نشان کرد: به خود می‌بالیم که این سازمان علیرغم همه مشکلات و کمبودها، با تلاش و همت جهادی توانسته است در حوزه‌های مختلف در سطح منطقه و دنیا بدرخشد و توفیقات ارزشمندی را به دست آورد.

حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم (عج) و عضو شورای عالی سازمان انتقال خون به عنوان دیگر سخنران ویژه این مراسم گفت: دستاوردهای این سازمان نتیجه زحمات مدیران و همکاران در طول سال‌های متمادی بوده و دست همه این عزیزان را باید بوسید و این را هم باید بگویم که به خلوص و تلاش دکتر عشقی ایمان دارم و البته انتخاب دکتر جمالی برای این مسئولیت نیز، اتفاق مبارکی برای این سازمان است که یک نفر از بطن سازمان برای این کار خطیر انتخاب شد و امیدوارم بتوانم از حق سازمان و ارتقای منابع انسانی برای بهبود روند فعالیت‌های این مجموعه حیاتی دفاع کنم.

پیمان عشقی مدیرعامل سابق سازمان انتقال خون در ادامه این مراسم، ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران و کارکنان که با صبر و همدلی توانستند دستاوردهای بزرگی را برای این سازمان رقم بزنند، اظهار کرد: همه تصمیم‌ها در دوره مدیریت بنده به صورت مشارکتی بود.

وی افزود: دکتر جمالی یک فرد پر تلاش و آشنا به مسائل سازمان انتقال خون است و توانمندی‌های ایشان می‌تواند موجب دیده شدن بیشتر عملکرد و پیشرفت‌های سازمان در سطح مجلس و دولت شود که امیدوارم وزیر بهداشت نیز همان طوری که به صورت جهادی و میدانی در حال خدمت است، در سازمان انتقال خون نیز حاضر شوند.

مصطفی جمالی مدیرعامل جدید سازمان انتقال خون ایران ضمن تقدیر از مدیرعامل سابق سازمان انتقال خون گفت: از زحمات ایشان در طول این دو سال تشکر می‌کنم و واقعاً کارهای ارزشمندی در سازمان انتقال خون و در ایام شیوع ویروس کرونا شکل گرفت.

وی ادامه داد: در مسئله توزیع خون‌های اهدایی متناسب با نیاز بیمارستانی، یک سیاست اشتباه وجود دارد که آن، ارسال فرآورده‌های خونی بین استان‌ها است و این موضوع باید اصلاح شود تا هر استان در تأمین خون مورد نیاز به خودکفایی برسند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به برخی رویکردها در دوره جدید مدیریتی این سازمان گفت: عدالت در پرداخت‌های سطوح مختلف درون سازمان باید رعایت شود و در مقایسه با سایر دستگاه‌ها نیز این امر باید تحقق پیدا کند و همچنین احیای آزمایشگاه رفرانس، ارتقای بخش ایمونولوژی و انجماد و همچنین ایجاد بانک HLA بر اساس سیستم NGS در دستور کار ما قرار دارد.

جمالی با تاکید بر ضرورت ایجاد معاونت اجتماعی خاطرنشان کرد: اصلاح چارت سازمانی در دستور کار است و اعتقاد داریم معاونت اجتماعی بدون افزایش ادارات باید برای پیشبرد اهداف سازمان انتقال خون ایران ایجاد شود.

وی در ادامه و با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها اظهار کرد: در شرایط فعلی شاهد این هستیم که تنها مرکز فرآوری خون در استان تهران مربوط به مرکز وصال شیرازی است و این وضعیت باید تغییر کند به نحوی که در چند نقطه استان تهران مراکز فرآوری داشته باشیم، البته این وضعیت در مناطق دیگر کشور مثل جنوب استان سیستان و بلوچستان با وجود بیش از هزار بیمار تالاسمی هم باید مد نظر قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در پایان افزود: حمایت از مؤسسه طب انتقال خون برای کاربردی کردن پژوهش‌ها، تربیت پزشکان متخصص طب انتقال خون و همچنین در ارتباط با صنعت، همچون صنعت پلاسما نیز باید به صورت جدی صورت گیرد.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.